torsdag 17 december 2009

Vilket väder!

Usch.. Idag blir det absolut ingen promenad! När inte ens katterna vill vara ute, är det dåligt väder! Det är ju snöstorm där ute! Grannarnas soptunnor har vällt och en brevlåda har blåst sönder.

Det var ju väldigt blåsigt igår med, men inte som idag. När jag hade klätt på både mig själv och Gustav ordentligt igår och gick utanför huset (vi skulle handla) , där stod ju bilen. Jag tänkte länge och väl..... "Ska jag ta bilen?..... Ja, det gör jag... Eller nej... Eller.... jo..... NEJ, vi går Gustav...." Och så gick vi!

OCH FY VAD JAG ÅNGRADE MIG!! Buhuu...... =(

Det verkligen piskade på kinderna när man gick och snön skar en i ansiktet. Usch... Och stackars lilla Gustav, det blåste ju in snö i vagnen med! Jag tror jag måste köpa en ny barnvagn! Eller en ny åkpåse. Så man kan "gömma" honom lite mer i vagnen.....

_____________________________

Kvällen igår

Igår var Sandra, Markus, Molly, Helén och Martin här på middag. Helén hade med sig en jättegod förrätt som bestod av parmaskinka och apelsin/lime marinerad melon. Mums! Jag bjöd på ris och en kycklinggryta med sallad. Till efterrätt fick vi en pepparkaks-kaka med vaniljkesella och grädde och björnbär. Jättegott!! Denna hade Sandra med sig!

Tack för en trevlig kväll!! =)

_____________________________


Dagen idag

Just nu sitter jag och väntar på Isabelle. Hon skulle komma förbi en sväng innan jag åker till stan sen. Vi ska till sjukgymnasten igen och hoppas på att Gustav är bra nu!!!

Ikväll blir det kalas. Brodern min fyller 22 år! Vi ska grilla korv! Undrar om det blir ändrade planer nu när vädret är som det är..... Hmm...?


2 kommentarer:

Martin sa...

va då helen... jag då?

Sara Eklöf sa...

Oj, förlåt Martin! Haha!
Självklart var den store kocken inblandad i förrätten!! =)