lördag 26 december 2009

Stegräknare-utmaningen

Jag vill verkligen klara av den här utmaningen (Denna vecka, 50.000 steg). I går rörde jag mig knappt ur fläcken. Gick runt i huset som en dåre på kvällen för att få ihop några extra steg. På 8,5 minuter hann jag gå ca 1000 steg extra och jag var helt svettig, så jag gav upp. Men idag tog jag nya tag och gick ner till Ica i snö-ovädret! Och hade någon plogat gatorna? Nej då! Men snäll som Peter är, körde han vagnen mestadels genom alla snövallar som täckte gatorna! På vägen hem stannade vi till hos svärföräldrarna och hjälpte till med skottning, SVETTIGT! Men åter igen... Mera steg.. hihi.... När vi kom hem skottade vi både vår egna och grannens garageuppfart. Gustav satt i sin vagn under tak och tittade på. =)

Glad nyhet!
Gustav äter burkmat! Han har ju verkligen INTE ätit det innan, har totalvägrat! Bara mammas hemgjorda dög till lilleman. Vilket är kul, men ibland så har man ju känt att det hade gått snabbare och smidigare att värma en färdigmat i mikron. Så idag har han ätit lasagne! =)




Stegräknaren v. 52

Måndag: 8301 steg
Tisdag: 9250 steg
Onsdag: 9343 steg
Julafton: 600 steg (på morgonen, sen tog jag på mig min klänning och jag kunde ju inte ha stegräknaren på den. Så jag får väl gå ifatt ca 7000 steg extra tills på söndag!!
Fredag: 5188 steg


(sammanlagt 32.682 steg,
steg kvar till uppnått mål: 17.318 )

1 kommentar:

Mamma Sandra sa...

Stegräknarutmaningen går skit för min del! Tar nya friska tag nästa vecka isället! :)

Puss!