onsdag 23 december 2009

Rocky Road

Idag har jag mest suttit i soffan eller på golvet och lekt med Gustav, känner jag.
Men har ändå hunnit en hel del... Har gått en promenad ner till centrum. Där köpte jag en julblomma till svärföräldrarna som de ska få i morgon. Köpte även en tuff tröja till Gustav på Per och Lisa. Jag har färgat håret, klippt luggen samt filat och målat naglarna. =)

Ikväll ska vi gå och dela ut julkorten med.... Hoppas jag i alla fall.... Peter verkade lite trött så det kanske blir att vi tar bilen.. Fast jag behöver få ihop några mer steg idag(!)

Ikväll ska jag även röra i hop Leilas Rocky Road.


Från recept.nu:

Leilas Rocky Road

Till 12 kakor

600 gram mörk kvalitetschoklad 70%
2 påsar Dumlekola
2 nävar mini marshmallows
3 dl salta jordnötter
1 dl skalade pistagenötter


Gör så här:

Smält chokladen i ett vattenbad.

Blanda i alla ingredienser.

Häll upp smeten på en plåt, ca 3 cm tjock och låt stelna i kylskåp.

När den stelnat, skär upp den i lagom bitar.

Inga kommentarer: