söndag 20 december 2009

Fullspäckad helg!

Igår jobbade jag till 16.15. Efter stängning sprang jag runt i butiken som en tok efter lite nya kläder till mig! Köpte en hel del till mig själv, en vanlig enkel grå tunika, en svart hålstickad tunika och ett lila jättefint linne som var tänkt att jag skulle ha till Jul. Dock provade jag linnet när jag kom hem och det var inte så värst fint på mig, så den kommer att få flytta tillbaka till Lindex. Köpte lite till Gustav med såklart, en body och 2 pyjamasar som han ska få i julklapp. Vi har ju egentligen massa pyjamasar med 4 av dem har han nog redan växt ur..?

Efter jobbet sprang jag till Willys för att handla mat till kvällens gäster, Linnéa och Jeff. På väg dit träffa jag och Linda (min chef) på ett trevligt "fyllo" (Får man säga så?) Han vinglade fram och frågade var vi skulle göra ikväll... Jag sa att jag skulle hem till min bebis. Han började då prata om att han inte hade några barn. Han hade inte träffat någon kvinna än. Jag sa att det kommer....

Huskvarna är verkligen FULLPROPPAT med alkoliserade människor..... Lite tråkigt för man är ju lite rädd, även fast de flesta är mycket trevliga..... Träffade även på ett kvinnligt fyllo på väg till bilen sen som stod alldeles själv och dansade, böjde på knäna, svängde med fötterna och knäppte med fingrarna och sjöng "Ain´t nothing but a hound dog". Mycket svängit! Jag sa till henne att hon sjöng fint, hon höll på att tappa hakan! Hon bara sa: "VA?!!" Så log jag mot henne och gick vidare. Hela vägen till bilen nynnade jag på låten... Hihi... Ain´t noting but a hound dog..... Duppi duppi dupp.... =)

Inne på Willys sprack mina middagsplaner då typ allt var slut! Det fick bli marinerad ytterfilé och potatis i ugn. Glömde hälften så Linnéa och Jeff handlade med sig resten på vägen, sallad och dricka, godis mm... Pinsamt att gästerna fick handla med sig hälften! Som mamma har jag mycket att tänka på hela tiden och min lilla hjärna går på högvarv dygnet runt. Och jag erkänner... Jag har blivit glömsk!

Kvällen blev mycket lyckad trots att jag kom hem ca 30 min innan Linnéa och Jeff skulle komma. En snabbtvätt av håret och lite puder på näsan var allt jag hann. Linnéa hjälpte till med maten. Till köttet gjorde vi Tsatsiki, mycket gott!

Idag ska vi iväg på det årliga julgodisgörandet med kusinerna! Det har blivit en tradition nu att vi kusiner med respektive och barn träffas i december och bakar julgodis ihop. Sen äter vi något gott och avslutar med att äta upp godiset. =)


Min kära bror ringde inatt kl 03:45 och frågade ifall vi kunde skjutsa hem honom från en fest här i Habo. Och snäll som jag är gick jag ut, mitt i natten, skrapade alla rutor på bilen och åkte iväg. Hemma igen 04:10... Kunde jag somna om? Absolut inte, självklart... Nej då, Sara låg vaken till strax efter 6..... Gustav vaknade strax innan 8 och då fick faktiskt Peter gå upp och fixa frukost till honom. Kl 9 kravlade jag mig upp ur sängen, kaffet var färdigt... =)
Kl 9 kanske inte låter så tidigt men det blev sent kvällen innan!

__________________________________

Min kära Sandra har kommit på en väldigt bra utmaning åt oss båda två. Sandra fick en stegräknare av jobbet och jag kan låna min mammas, hoppas jag! (Får jag det, mamma?) Så med start imorgon, måndag, ska vi gå minst 50.000 steg på en vecka. Det kanske inte är så jättemycket men det är en början! Måste komma i form till beach-10... HAHAHA!!
Yeah, right..... =)


Uppföljning av mina steg kommer dagligen att visas här på bloggen!

1 kommentar:

Julia sa...

Visst är det konstigt hur snäll man är mot sina småsyskon? :)