tisdag 1 december 2009

Det finns papperskorgar av en anledning!

Ooh, vad arg jag var innan idag!

Jag var på promenad med Gustav och skulle in och handla lite på Ica. Då möter jag ett äldre par som för det första (!) inte kan betala 1 kr för en kasse, utan istället tar 6-7 st små genomskinliga fryspåsar och ska bära allt i! (dom där gratispåsarna som finns vid kassan) På väg därifrån möter dom mig då... Båda 2 har händerna fulla med varor nertryckta i dessa genomskinliga påsarna och självklart går en sönder. Vad gör de då? Jo, dom packar självklart i varorna från den söndriga påsen i dom andra påsarna. Sen lämnar de den påsen som var sönder på marken och GICK! Gör man så? Är detta ok? Absolut inte!

Om jag hade vart lite tuffare så hade jag frågat: "Kommer de någon annan och ska städa upp efter er, eller?

Men jag är så konflikträdd! Oooh!! Men jag ångrar verkligen att jag inte frågade det!!

HÅLL SVERIGE RENT!!!

Inga kommentarer: