torsdag 3 december 2009

Pyssel, mys och pepparkaksbak!

Oj, oj, oj..... Vilken dag vi haft!

Dagen började med att Sandra och Molly dök upp här vid 11. Då blev det en promenad ner till centrum i det underbara vädret! Väl där inhandlades det lite smått och gott till julpysslet jag och Sandra skulle ägna oss åt senare på dagen. Det var även torg-dag i Habo idag och där stod en "Donut-bil"! Så det blev en varsin donat med choklad och strössel som färdkost på vägen hem. Yammi!

Klockan var redan halv ett när vi kom hem och dags för de små att få lite mat i magarna. Efter de hade fått mat var det dags för mig och Sandra att äta. Och ivriga som vi var till att börja pyssla så blev det snabbmakaroner och fiskbullar! =)

Gustav och Molly satt och lekte på golvet helt omringade av gosedjur, filtar och leksaker. Men efter mycket lek blev de så trötta, så då blev det lite mys på filten...

Finn 2 bebisar!



_________________________________

PEPPARKAKSBAK!

Det årliga pepparkaksbaket ägde rum idag med. Mycket trevlig tradition. Vi har jämt så roligt så tyvärr är bilderna som var tänkta att lägga ut här alldeles för bisarra! Haha! Det handlar om pepparkaksdeg i ansiktet och vulgära pepparkakor! HAHA!!


_________________________________


ALFONS

Igår var jag hos veterinären med Alfons. Jag hade försökt ringa hela dagen och tänkt avboka tiden, eller i alla fall rådfråga om det var nödvändigt att gå dit då han var mycket bättre efter sitt "lilla" slagsmål han varit i. Men tur var väl det att jag åkte dit! När de väl började raka av honom pälsen på örat och runt om dök det ena upp efter det andra! Usch, min stackars lille kisse....
Han hade irriterade slemhinnor i ena ögat/ögoninflammation, en svullnad på örat, ett ordentligt "klös" i öran och en svullen bula bakom örat med en hudinfektion på! Så nu har vi fått ett antibakteriellt spray till honom och ögonantibiotika till ögat. Hoppas det blir bra snart....


_________________________________


PÅ BESÖK I BANKERYD

Igår var jag och Sandra, tillsammans med våra hjärtegryn såklart, och besökte en vän till mig, Kajsa. Hon har själv en liten Molly som är en månad äldre än Sandras Molly. Vi hade väldigt trevligt och barnen lekte så fint på filten. Så nästa tisdag ska vi gå allihopa tillsammans på öppna förskolan i B-ryd. Ska bli väldans trevligt!


1 kommentar:

Frida sa...

Gustav trivs med smådamerna eller :)