tisdag 22 december 2009

Knäck-kaus

Ja, vilken dag!

Städ, städ, städ och med en pojke som vart kinkigare än någonsin har det vart svårt. Idag har faktiskt Gustav nästan fått mig att gråta av utmattning.. Han har gnällt nästan hela dagen. Men han var glad i morse och nu ikväll i alla fall.... Tack och lov!

Dum som jag var så satte jag igång att koka knäck! Inte det smartaste med en ledsen bebis som just då krävde att bli buren hela tiden. Jag gick och la honom i sin säng och tänkte att han skulle få sova en stund. Men icke! Jag lät honom ligga kvar i sängen ändå för att gå ut och röra i knäcken, som till min fasa bubblar ut över hela spisen och ett mörkgrått moln av rök bildas i hela köket! Jag fick verkligen panik och försökte torka bort knäcken med en disktrasa! Och hur gick det på en varm platta full med knäck? Dåligt! Det började ryka ännu mer!! Jag öppnade båda fönsterna i köket, ytterdörren och altandörren för att få lite snabb ventilation i huset. Jag bara väntade på att brandlarmet skulle börja tjuta! Men till min förvåning gjorde den inte det. Tror den är sönder?
Måste byta batteri i den kanske.. Och köpa en brandfilt och en brandsläckare!!

I alla fall.... Jag gnuggade och försökte få rent spisen i över en timme, men det gick inte! Så min ena platta ser nu ut att ha fått böldpest! =(

Granen är klädd i alla fall, fint! Och knäcken.... som jag fortsatte koka på en annan platta när röken lagt sig sitter fast i sina formar så härligt att man får suga i sig dom!! Sugen??

Min stegräknare hittills visar att jag sprungit runt mycket idag!!!! Och det känns i hela kroppen! Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig... Exakta steg visas i morgon!!

Puss och God Natt!!


Mina kära i Australien: Jag saknar er!

1 kommentar:

lisa sa...

vi saknar dig! men snart ses vi! vi har det underbart!!!!! Hoppas ni haft en bra jul! pusssss