lördag 5 december 2009

8 glas

Igår var jag ute och åt med mina jobbarkompisar på 8 glas! Maten är verkligen jättegod där! Jag åt pasta med kyckling och någon svampsås, jättegott! Till efterrätt blev det kardemummapannacotta och kaffe! Yammi! Det var speciellt kul att få träffa min chef som är gravid! Hon har nu gått halva tiden och växer... Lovar att det är en liten tjej därinne.... ;)


I alla fall.... På dagen igår kände jag mig lite hängig. Jag brukar aldrig sova middag eller vila på dagarna för det är ju alltid så mycket att fixa här hemma och det gör man ju när Gustav sover. Men igår var jag så vansinnigt trött så jag gick och la mig med Gustav en stund. Sen tyckte jag att han var lite varmt så jag tog tempen på honom, men han hade ingen feber... Sen tog jag min egen temp och hade då 37,7 grader... En stund efter det hade jag 38,3 grader. Jag var ju lite hängig men kände mig inte direkt sjuk, och jag ville verkligen träffa mina jobbisar! Så jag åkte ju ändå.. Framåt kvällen började jag få ont i halsen.. När jag kom hem hade jag väldigt ont i halsen och skitont i huvudet! Nu inatt har jag haft så ont både i huvudet och i halsen som jag aldrig har haft innan.... Fast jag hade tagit alvedon innan jag la mig... Jag lyckades leta fram en halstablett i natt som hade gått ut i datum för 2 månader sen, men jag visste verkligen inte var jag skulle ta mig till så jag tog en sån. Och den funkade, lindrade i alla fall lite så jag kunde somna om... Och jag som skulle på kalas idag och äta smörgåstårta! Det blir det inget med..... =(
Och jag skulle hälsa på mormor och farmor.. Inget med det heller.... Farmor har aldrig ens träffat Gustav!!! Hon är 93 år. Som tur är väldigt pigg.... Men jag vill verkligen att hon ska få träffa min lilla skatt.. Får väl bli en annan gång..

1 kommentar:

Annie sa...

Ah ar Linda gravid!? Sa roligt, du far garna halsa och gratta fran mig!
Gud va sot du ar min van! puss pa dig!