måndag 1 mars 2010

Power-nap

Hade tänkt att ta på mig stegräknaren idag men ångrade mig snabbt när jag tittade ut genom fönstret i morse. Det är ju helt omöjligt att ta sig någonstans. Jag längtar så mycket efter en torr asfalt nu, doften och synen av gräs och blommor! Jag vill ha vår nu! Jag vill ut och gå, jag vill kunna ut och jogga (tro det eller ej), jag vill känna solen i ansiktet..... ÅHH! Det vill jag så mycket! Jag vill dricka kaffe på altanen, jag vill sparka i gruset..... Mmmm.....

Men den som väntar på något gott, säger de ju. =)

Jag har i alla fall precis vaknat upp från att ha sovit en timme nu på förmiddagen. Så skönt! Gustav har lyckats hålla mig vaken nästan hela natten. Han vaknar mellan 4-10 gånger per natt. Just i natt och i går natt, typ 10 gånger! Jag var så trött i morse så jag höll på att smälla av! Men nu efter en liten power-nap mår jag mycket bättre och Gustav sover fortfarande, skönt.

I morgon ska jag och Gustav iväg på syjunta! Ska bli så kul att träffa mina tjejer! Jag träffar dem så sällan så det ska bli jättekul att prata av sig lite och höra lite skvaller kanske.... Eller inte... Några sanna skvallertanter är vi inte riktigt än.... Eller är vi det? Hmm??
Hoppas bara de hinner skotta av vägarna så man vågar ge sig ut med bilen i morgon.

Och idag! Usch, jobbigt att berätta..... Men, idag! Idag så är det första dagen jag ska ge ett tappert försök till att sluta äta godis och kakor! Jättejobbigt!

1 kommentar:

Frida sa...

Varför kallas det för UTMANING om du bara har stegräknaren på dig när solen skiner? SKÄRPNING!