måndag 15 mars 2010

Helgen som gått

Fredagen spenderade vi med våra underbara vänner, Linnea och Jeff, som ska gifta sig! Jag och Peter ska ju vara värdpar tillsammans med Susanne och Mattias. Helt underbara människor det med! Vi bjöd på god middag och fruktsallad med vit chokladmousse till, smaskens!! (Tack Betty för receptet!) Kvällens ämne var självklart: Bröllop!

I lördags var vi bjudna till Frida och Andreas på Tacos och Melodifestivalen! Det roliga är att istället för att sätta oss ner i lugn och ro och titta på Tv:n, så lyckades Mikkan få med mig och Frida ut på krogen! Haha! Vi hamnade på Harry´s.... Och det är verkligen inte som förr.. Det där med utelivet.. Nej, jag trivs bättre här.. Där jag kan lukta på Gustav.. =)
Tyckte det var så mycket äckligt folk som luktade svett och smygfjärtade hela tiden! Dansgolvet längst ner förvandlades ganska snabbt till fis-golvet. Och jag var helt oskyldig!

På söndagen var jag jättetrött! Och hur trött jag än var (får skylla mig själv) så var jag tvungen att baka tårta och sockerkaka till Peters familj som skulle komma på lite födelsedagsfika. Jag fyller ju 24 år! Men känner mig fortfarande ung! ;)




Titta så fina blommor jag fått!



Fick denna härliga fruktkorg av Peters bror.

Idag har Peter varit ledig. Vad underbart det är med en extra dag tillsammans som familj. Dagen idag har varit fantastisk och full med kärlek. Efter frukosten gick vi och la oss igen med lillkorven och bara mös. Det slutade med att vi alla somnade..


Sen bar det av till BVC! (!!CHOCKEN!!)
Gustav är 77 cm lång (!!!) och väger nästan 11 kilo!!!




Han är fortfarande väldigt tidig i motoriken, säger "BVC-tanten". Hon var även helt säker på att han kommer att gå innan nästa väg- och mätning som är om 2 månader. Får se.... =)




Ett litet filmklipp på när Gustav går med sin lära-gå vagn!

2 kommentarer:

SoFiA sa...

Oj vilket litet charmtroll!! Han växer ju så det knakar! Grattis på 24-årsdagen förresten. Bra att du fortsatt känner dig ung, vänta bara tills du blir 25.... då är man närmare 30 än 20!! Jag hade massa ångest innan haha

Anonym sa...

mormors lilla troll e ute pa promenad!