söndag 28 mars 2010

Magsjukan fortsatte och BEBISLYCKA!

Oj, inte bloggat sen i onsdags!

Massa har hänt. Gustavs magsjuka fortsatte och efter 5 dagar med spy och diarre började jag och Peter bli väldigt oroliga. Gustav orkade ingenting. Han kunde inte stå på benen, han kunde inte sitta på höften när man bar honom, han bara ramlade ihop. Tillslut kunde han knappt hålla ögonen öppna.. När vi i lördags bestämde oss för att nu åker vi till akuten! Jag grät av oro och Peter ringde. De sa att de inte kunde göra något mot magsjukan och att vi skulle försöka få i honom vätskeersättning. Detta lyckades vi inte med. Men vatten och saft drack han och fick behålla tillslut. Provade ge honom lite välling i små omgångar. Det gick! Efter ett par smuttar på vatten, saft och välling började han piggna till. Idag är det full rulle igen, som vanligt här hemma.

I fredags var det ju dags för klippning och tjejmiddag. Klippningen var jag tvungen att avboka pga Gustavs magsjuka och även då jag kände att min mage började "röra sig". Jag kände väl innerst inne att det var magsjukan på gång och bestämde mig för att stanna hemma på kvällen. Jag hade knappt ätit på hela dagen och 25 minuter innan vi egentligen skulle ha åkt bestämde jag mig för att åka in till stan och äta middag med tjejerna ändå. Jag ville ju så, så gärna träffa dem! Väl på restaurangen beställde vi mat och dricka. När jag började äta kände jag hur jag började svettas och händerna började skaka. Nu är det kört, tänkte jag. Annie som satt mittemot mig undrade hur det var med mig. Jag har fått magsjukan, har jag för mig jag sa. Jag ringde pappa efter skjuts hem. Han kom på 20 min och vi åkte hem. Jag blev snabbt riktig dålig! Sista biten hem vet jag inte hur fort han körde. Jag tappade synen och hörseln i bilen och kände hur jag bara försvann, men ändå inte helt. När jag gick ur bilen och skulle skynda mig in vet jag inte vart mitt balanssinne tog vägen. Jag vinglade in mot huset och lyckades vingla förbi dörren, förbi köksfönsterna, då Peter såg mig från soffan där han satt och undrade vad jag höll på med. Sen försvann jag bara, jag svimmade utanför dörren och pappa och Peter hjälpte mig in. Peter var helt chockad och undrade vad jag hade gjort, hur mycket jag hade druckit (!!) Jag är inte full, jag är sjuk, sa jag. Efter att ha suttit på toan läänge mådde jag toppen igen! Jättekonstigt! Men jag har haft svårt att äta tills nu ikväll. Har fått ont i magen.. Men nu är det nog bra, tror jag. Det har i alla fall varit jätteskönt att bara ha fått vara hemma med Peter och Gustav denna helg.


======================================

Glada nyheter!

Isabelle och Tim har fått en dotter.
Hon heter Ella.
Föddes i fredags kl 18.55
49 cm lång
3400 gram


Stort grattis till er mina underbara vänner!!


======================================

Inga kommentarer: