fredag 5 mars 2010

Städ, kladd och barnledig (?!)

Klockan är just nu 13:41 och jag har precis städat färdigt. Jag har städat sedan 8 i morse. Men nu är det skinande rent och det luktar ljuvligt här hemma. Mamma kom hit kl 13 och hämtade Gustav. Vilken lyx! Så nu har jag inget annat att göra än att ta hand om mig själv. Kanske ta en långdusch och raka benen för en gångs skull? (någonstans bakom allt hår har jag ju ett par ben!! Nä, så farligt är det ju inte riktigt.....) Kanske baka en sockerkaka? Kanske gå och lägga mig och sova en stund?! Eller åka och handla?.... Hmm.... Ja, helt plötsligt blev alternativen så många så jag inte vet vad jag ska göra. Ikväll kommer i alla fall mamma, pappa, Frida och Anton på middag, sen Let´s Dance. Mys kväll till tusen!

Idag har Gustav fått ett försök till att äta mellanmål själv. Gick väl sådär.... Haha! Men med lite hjälp av mamma Sara lyckades vi tillslut få ner allt i magen. Dock kom mycket utanför och överallt! Men så är det.... ;)





Gustav har på sig en haklapp med armar som vi köpt på IKEA.
Mycket bra när det kladdas mycket!

4 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Känner igen det där att när man väl är barnledig så vet man inte vad man ska göra, det enda man vet är att man vill använda tiden "väl"...
Ha en mysig fredagkväll!
Kram Anna

Julia sa...

Smidig haklapp!
Sån ska jag köpa om jag får barn nångång, hatar kladd!! Haha!

Anonym sa...

sötaste pluttigaste gosigaste lillgustav! kraam Josefine

Bajsugglan sa...

Söt!