tisdag 30 mars 2010

Massa glada nyheter =)

Åh, vilken härlig dag det har varit idag! Strålande sol och bara helt, helt underbart! Började dagen med att bestämma mig för att inte gråta idag (?!) Vilket jag inte har gjort! =)
Jag har av nån konstig anledning varit en riktig lipsill de senaste 2 veckorna och lipat varje dag. Av ren trötthet, tror jag, utmattad. Och sen allt med Gustavs magsjuka gjorde inte saken bättre... Men idag har jag mått jättebra och Gustav är återigen sig själv, en underbart glad liten kille.

Kl 11 idag kom broder Anton hit. Vi tog en 2 timmars lång promenad som slutade med skoskav och Thai-mat. Aj och Gott!

Sen vid 15 kom pappa hit och tog hand om Gustav en stund så jag äntligen kunde åka och klippa mig! =)
Och jag är så nöjd! Vanligtvis brukar det ju ta ett par dagar att vänja sig vid sin nya frisyr, men jag älskade den på en gång. Riktigt kort i nacken och lite längre framtill....

I går ringde de från mitt jobb. Det var Annelie, min chef för ett tag framöver nu när min ordinarie chef ska få bebis när som helst. Hon måste ha läst mina tankar, då hon frågade mig om jag ville börja jobba tidigare. JA! Utan att tveka sa jag ja... Så nu från och med maj ska jag jobba varannan lördag. Sen ska jag jobba 4 veckor i sommar. Vecka 27, 28, 29 & 30. De första 2 veckorna jobbar både jag och Peter så Gustav ska få vara hos mormor och morfar den första veckan på dagarna och hos moster Frida den andra veckan. De 2 sista veckorna ska Peter vara pappaledig (Underbart!) Och sen tar han 2 veckor semester efter det så vi har 2 hela veckor att umgås med hela lilla familjen.

Idag gick jag ut och gick med Gustav. Han fick gå in sina nya skor ordentligt. Jag höll honom i ena handen och så gick vi lite här utanför. Jättemysigt!

Inga kommentarer: