måndag 22 mars 2010

Helt körd just nu

Just nu så är jag helt körd, helt slut, jag vill bara stänga av allt, ställa mig i ett hörn och skrika eller bara lägga mig i sängen och gråta tills all trötthet, stress och press är borta. Men det går ju inte... Istället stänger jag in all stress, all press och allt annat jobbigt i mitt inre.. Är rädd att jag en dag mycket snart kommer att explodera. Just nu mår jag jättedåligt! Känner mig som världens sämsta mamma.. Fast ändå vet jag att jag är en bra... Jag är en bra mamma. Jag ställer upp på Gustav jämt.. Jag älskar ju min lilla pojke.. Tänk om han bara kunde lugna ner sig en smula.. Jag kan inte städa, kan inte duscha, kan inte vända mig om en enda sekund för då hör man bara ett galltjut så har han ramlat någonstans. Jag kan ju inte ens gå på toa utan att ta med honom(!). Han klättrar på allt. Och som grädde på moset så är det jättejobbigt för honom med tänderna nu. Han gråter och kliar och gråter och kliar..... ! Nog med depp.... Förlåt.....

Dagen idag började jättebra! Trots att jag misslyckades med förra veckans stegutmaning hade jag ändå lyckats gå ner 1,6 kilo. Bara 2,4 kilo kvar till mitt första delmål! =) Och detta trots mycket födelsedagsfika i veckan... Kl. 12.40 trillade Frida in hos mig och Gustav och jag bjöd på lite lunch. Efter maten bjöd vi in oss själva på kaffe hos pappa. Jag lämnade Gustav där och åkte till stan med Frida. Mycket skönt att bara få tänka på sig själv en liten stund. Jag hade ju fått lite pengar och presentkort i födelsedagspresent som jag självklart skulle utnyttja. Det blev en tröja, ett par nya jeans, en klocka och hur många par öronhängen som helst. (!) Typ 7 par... och ett jättefint halsband.. Så jag är nöjd.. =)

Efter mycket shopping på A6 var både jag och Frida helt slut och styrde kosan hemåt. Gustav blev jätteglad när han såg mig.. Det värmer i en trött mammas hjärta.... Han hade klättrat upp 2 steg i trappan hemma hos mamma och pappa med. Usch.... Gaah!

Tack Frida för en underbar dag på stan och tack Pappa för hjälpen med att se efter Gustav!





Haha, och nej! Scarfen passar inte till hans kläder.... Mycket medveten om det, men vi var ju bara hemma... Hehe..

(Gustav står helt själv vid åldern 8 månader och 1 vecka)


Förövrigt är denna veckan helt fullspäckad.. Lite för fullspäckad för min hälsa just nu.. =/

-Imorgon (om Gustav sover bra i natt) ska vi åka till Värnamo för att hälsa på den blivande bruden Linnea.
-Onsdag, öppna förskolan (om jag orkar)
-Torsdag, till Linda, äta våfflor och klippa två små barn.
-Fredag, äta middag med tjejkompisarna (Längtar!!!)

Till råga på allt tror jag att jag håller på att bli sjuk... Känner mig hängig, fryser, har jätteont i huvudet och näsan börjar rinna och klia... Och ögonen.... Kanske en härlig förkylning på gång?
BLÄ!

6 kommentarer:

Annie sa...

En riktig tjejkväll är precis vad du behöver! Det ska bli så roligt!!

Betty sa...

jag håller med Annie! tjejkväll behöver vi alla! och sen sötaste sara får du inte va rädd att fråga om hjälp! Jag hjälper gärna till att städa eller vad som:) puss

Lisa sa...

Håller med både Annie och Betty! Tjejkväll kom att göra dig gott! Och vi kommer gärna hem till dig en sväng och leker och busar och städar eller vad som!Det tycker vi är hur roligt som helst! Och du! Du är världens bästa och finaste mamma Sara! Det vet man när man ser dig titta på Gustav! För det är masssssa kärlek där! Och man MÅSTE få vara deppig och trött på allt! Det är helt okej också! Ses på fredag kära du!
Var rädd om dig! Puss

MrsTroll sa...

Haha, måste hålla med ovanstående.. Den där fredagen lär göra dig en massa gott.. Egentid är guldvärd som småbarnsförälder..
De blir lättare, på ett annat sätt längre fram när han blir större..

Trollungen var sådan som klättrade överallt.. Köksbord, soffan (ryggstödet) ja överallt.. Visste aldrig var han fanns... Visserligen är han lite likadan nu MEN skadar sig inte lika ofta direkt... Man kan slappna av på ett annat sätt...

Julia sa...

Men lilla Saragumman! Låter lite småjobbigt.

Kan du inte ta med Gustav när du duschar då? Så slår du två flugor i en smäll?
Sätta honom i sängen med leksaker när du städar?

Sandra sa...

Hej igen! Hoppas allt känns bättre nu och att lilla Gustav blir frisk från magsjukan! PUSS!