tisdag 9 mars 2010

Humant att vakna 05.30?

Gustav har börjat vakna allt tidigare på morgonen/natten (som jag tycker det är när klockan är 05.30!!) Jag vill inte vakna då.. Men Gustav bestämmer ju faktiskt här hemma nu vad gäller sådant. Så det var bara att gå upp, fixa vällingen gjorde Peter (Tack älskling) sen gick vi alla och la oss i sängen igen. Gustav somnade om runt 6 och vi med! Vaknade vid 8... Skönt! Strax efter det kom mamma och plingade på dörren och kom in (den var inte låst). Hon hade lånat vår bil och lämnade den då innan hon gick till jobbet. Så hon kom in i sovrummet där vi låg och blev inte alls lika chockad som jag hade trott över mitt morgonutseénde. Håret åt alla håll och kanter! Nä, hon slängde sig över Gustav och myste lite innan det var dags för henne att jobba. Gustav verkligen älskar sin mormor! Han blev överlycklig och hoppade när hon höll honom! Härlig syn.... =)

I morse efter lilla mormor-besöket gick jag och Gustav ut i köket och jag satte ner honom på golvet vid sin lilla leklåda. Helt plötsligt var han helt brunkladdig på händerna(!) BAJS! Det var min första tanke! Men det visade sig vara banan. (?) Måste ha hamnat där i igår.. Men det var så kladdigt och hela hans lilla bondgårdsspel med massa djur och en bonde som låter och spelar var full med banankladd. Lyckades tillslut få bort allt med hjälp av en microtrasa förutom mellan benen på bonden! Gnuggade och gnuggade men Old Mc`Donald kommer nog alltid ha banan där! Haha!

Idag ska vi åka till Sandra och Molly och leka lite, gå promenad och äta frukt! Inget fika här inte! Klarade mig hela dagen igår utan fika och utan att slå huvudet i väggen av abstinens och jag är så stolt!


Idag blir Gustav 8 månader!
Hipp, hipp, HURRA!!

2 kommentarer:

Frida sa...

Hälsa o gratulera från moster! =) Ps. Jag vaknade också 5,30 idag, av väckarklockan....

MrsTroll sa...

Ja tiden flyger iväg..

Oj vilken rolig grej, såg nu din utmaning för veckan..
Sånt borde jag köra.. Slänger jag ut de på bloggen så kanske jag GÖR DE OCKSÅ... Lånar din idé där.. :-P Hoppas de inte gör något...