söndag 7 mars 2010

Helgens festligheter

Fredagen avslutades med att jag bjöd på en god middag. Gustav fick också rida på mammas axlar efter maten. Vilken succé!



En Gustav som skrattar så han kiknar!

Efter maten flyttade vi in oss och parkerade våra alla goa rumpor i soffan och laddade upp med godis, olika kakverk och kaffe lagom till Let´s Dance. Frida, min roliga syster gjorde en mycket fin godisgubbe som vi skrattade gott åt och som jag självklart var tvungen att fota innan allt tog slut! =)



Godisgubben!


Lördagsmorgonen kom med solsken och jag var uppe med tuppen och gjorde en mysfrukost! Peter blev jätteglad när han kom ut i köket och på bordet stod färdigt kaffe och en färdig macka till honom. Han sa: "Jag måste ha världen bästa fru." *glad*



Min macka med skinka och Peters macka med salami.

Efter frukosten åkte vi och lämnade Gustav hos mormor och morfar för att sedan kunna spendera några timmar tillsammans för oss själva. Vi åkte till stan och handlade present till Molly som fyller 1 år snart. Hade egentligen tänkt köpa en helt annan sak än det vi kom hem med, men vi är nöjda med presenten och tror att Molly blir glad med. Innan vi åkte hem vid 13 åt vi lunchbuffé på Gamla Wok & Co. Jättegott!

Idag, söndag, har vi tagit det ganska lugnt. Peter har städat lite och tvättat och jag har lagat mat. Vi var nere och kollade in det nya gymmet och blev lite besvikna. I reklambladet stod det att det skulle kosta 199 kr i månaden men när vi kom dit så var det bara så om man band upp sig i 12 månader. Och det vill jag ju inte! Jag vill ju bara träna där tills snön försvinner för sen vill jag ut och jogga själv i det fria! Så vi sket i gymmet helt enkelt...
Har varit på fika idag med hos Linda och barnen. Mycket trevligt! Har inte träffat henne på jättelänge. Det blir nog en After Work någon gång tillsammans snart...


Hoppas ni alla haft en super trevlig helg!


2 kommentarer:

Sandra sa...

Va synd att det sket sig med gymmet. Det får bli fler barnvagnspromenader helt enkelt! :)

Molly (läs mamma Sandra) är väldigt nyfiken på paketet! ;)

Känner du för att hitta på något imorgon? Ni kanske vill komma hit och hälsa på?

Puss

MrsTroll sa...

Ååå vilka härliga bilder, söt gosse :-).. Riktigt charmtroll...