torsdag 18 mars 2010

Underbar födelsedag, Gustav gör framsteg, Hemsk natt och Barnmat!

Ja, min 24-åriga födelsedag är nu förbi. Men den var värd att minnas. Peter har aldrig någonsin givit mig så fina presenter. Igår kväll kom han hem med mat från Anna-Gretas som han hämtat efter jobbet. Så gott! Efter det fick jag ett halsband. En namnhalsband som det stod Gustav på och hans födelsedatum. Jag älskar dig, älskling!


Tapas från Anna-Gretas

Gustav gör mera framsteg
Igår när jag var hos Anton satt han och lekte på golvet med sina leksaker. Sen ställde han sig upp mot en låda och helt plötsligt släppte han taget! Han stod upp helt själv, utan stöd i 2-3 sekunder utan att luta sig mot något! Mamma blir ju såå stolt över honom! Han har gjort det ett par gånger till efter det..

Hemsk natt
Natten inatt har varit den jobbigaste på väldigt många månader. För det första var jag och Peter uppe sent igår. Kl 1 inatt vaknade jag av min hemska klåda på händerna och fick gå och kyla ner dem med kallt vatten i omgångar. Sen smorde jag in händerna med hydrokortisonsalva. Innan jag hann somna av och klådan började lägga sig vaknade Gustav och ville INTE somna om. När både jag och Peter sprungit i omgångar typ 1000000 gånger så bar jag in honom till oss och gav honom välling. Efter en stund somnade han om och sov mellan oss i sängen och vaknade med jämna mellanrum. Det är väl tänderna som spökar igen. Han har en som ploppat ut nu och 3 till som är på G. Han har börjat gnissla tänder med?! Är det något att kolla upp??

Barnmat
Denna gång blev det potatis, morot och bönor-mos tillsammans med torsk och laxtärningar med dillsås.



Koka 6 potatisar och 4 morötter i bitar i 10 min.
Lägg i ett gäng bönor och koka tillsammans i ca 7 minuter till.
Mosa.

Gör en vitsås med smör, lite mjöl och mjölk.
Tillsätt smör, vitpeppar och dill.

Koka fisktärningarna.

Inga kommentarer: