fredag 19 mars 2010

En tripp på A6 samt lite mammabeskymmer..

Idag har jag och Gustav åkt till A6 tillsammans med min kära bror Anton. Vi fick med oss en hel del hem.. I alla fall Anton. Han köpte 2 linnen och en pikétröja på H&M, 2 T-shirts och en skjorta på Jack´n Jones och ett par skor på Scorette. Jag köpte en liten present till Peter som han ska få på sin 30-årsdag (som närmar sig med stormsteg!!), 2 påsar med grönt löste, 1 klänning från H&M och 3 deo (?!). Var ju tvungen att passa på när det var halva priset på min favvodeo.

19:50 kr på H&M



Bästa deoderanten!
Inga vita fläckar, inget svett och den luktar gott..
Skitbra!


Gustav somnade i bilen på vägen hem så jag bar in honom till hans säng på en gång och han sover fortfarande. Jag har lyckats dricka upp mitt te i lugn och ro.. Och nu sitter jag bara här.. Och gör ingenting.. Natten har vart toppen! Gustav har sovit nonstop till 6. Sen somnade han om till 8. Så skönt, så skönt....

Vad kvällen bjuder på har jag ingen aning om. Förmodligen blir det lite kvalitetstid bara jag och Peter.. och Gustav såklart... Sen blir det kalas här i morgon för min familj.

Det är så tråkigt att Peter jobbar så mycket. Fast egentligen jobbar han ju inte mer än någon annan som jobbar heltid, det vet jag! Men jag satt och funderade lite innan. Gustav spenderar mycket mer tid med min bror som han gör med sin egen far. Peter har träffat Gustav sammanlagt 4 timmar hittills denna veckan! Det är ju fruktansvärt tycker jag... Blir ledsen.. Mest för att jag så gärna vill att Gustav ska få gosa, leka och umgås med sin pappa.. Men också för att jag som mamma behöver lite avlastning och tid för mig själv.

3 kommentarer:

Sandra sa...

Tycker lite synd om dig, det är verkligen inga roliga arbetstider han har. Man får tänka att det kanske bara är för en kortare period och att han inte kommer ha samma arbetstider hela livet.

Och vad det gäller tid för dig själv så får du ta hjälp av dina nära och kära. En go liten Gustav tackar de säkert inte nej till! :)

Hoppas ni får en bra fredagskväll! Puss

Julia sa...

Kan du inte börja jobba så kan peter vara hemma med honom? :)

Sara Eklöf sa...

På hans jobb finns det inget som heter pappaledighet. Om man råkar nämna det så blir man helt plötsligt väldigt illa behandlad av sina chefer.