söndag 21 februari 2010

Skottat taket!

Nu har vi skottat taket! Jag och Peter klättrade upp på vår granne Tommys stege och började med att åka kana på taket. Skitkul! Rakt ner i snön!

Sen kom Anton och hjälpte till och jag kände mig mest i vägen så jag hoppade ner. Självklart fastnade jag i snön som gick till midjan med ett ben rakt ner och det andra benet rakt åt sidan. Där satt jag medan både Peter och Anton skyfflade ner snö på mig, med flit självklart! Efter mycket kämpande lyckades jag ta mig till vår altan och pappa släppte in mig!


Ett filmklipp på Peter och Anton!


Slutade med att vårt altantak gav vika och sprack ordentligt, tyvärr. Anton ramlade ner från taket men landade mjukt, som tur är.



Bild 1: Vårt altantak som brast.
Bild 2: Vår snötäckta altan och katten Tova som inte vill gå ut.
Bild 3: Utsikt från Gustavs fönster.

1 kommentar:

Frida sa...

Nej gick de sönder :/ vi har skottat garagetaket, eller emil o andreas gjorde de.. mickan o ja hoppade från taket i snön, kul!!