lördag 20 februari 2010

Ont i ryggen!

Får man tycka lite synd om sig själv?

Jag har nu skottat i 35 min och orkar inte mer! Jag har ont i ryggen! Snön vi skottat bort räcker nu upp till axlarna MINST. Det är tungt att slänga upp snön ända dit! Peter kom nätt och jämt iväg till jobbet idag. Han kämpade länge med att slira, spinna, backa tillbaka och försöka igen med att komma upp för vår gata här utanför, men lyckades komma iväg efter mycket om och men.. Det gick i 30 km/h och han kom mycket för sent! Som många andra gjorde med på hans jobb idag tydligen. Dock var Peter den som trillade in sist.. Men jag är bara glad att han är hel och vill att han ska komma hem hel med.



Så här ser det ut på vår framsida nu. Kvistarna som sticker upp ur snön är vårt träd!

Den känns lite ensamt idag faktiskt.. Även ifall jag har Gustav så känns det som det är något som saknas.. Peter så klart.. Han har jobbat tis-fre denna veckan från 8 till 18, 19 varje kväll. Han jobbar hela helgen nu och hela nästa vecka med innan han är ledig. Det är 11 dagar i rad. Det känns som om man är ensamstående ibland. =(
Han själv kom på i morse att han inte hade bytt en enda blöja sen i måndags.


Nä, nog med depp! Här är 2 bilder på mitt senaste Tradera-fynd! En Villervalla mössa för 4 kr! Blir perfekt nu till våren! =)

10 kommentarer:

Linda sa...

Ujujuj.. Samuel höll på en timme igår innan han kom iväg till jobbet, körde fast i snövallen :P Var är det ni bor??

Viktor Ekblom sa...

Ja, ni har lite snö ni med... :) skottade igårkväll, fick skotta i morse när jag gick upp, kommer få skotta i morgon igen...tur att man har en snöslunga då garageuppfarten är på totalt 100kvm.

Viktor Ekblom sa...

hehe detdär trädet var inte så katigt längre :D

Sara Eklöf sa...

Linda: Vi bor på Bränninge.

Viktor: Skönt med snöslunga! Speciellt när man har en garageuppfart på 100 kvm!!

Sandra sa...

Är också lite ensam här idag. Markus jobbar över. Hade gärna kommit på besök, men jag vågar inte ge mig iväg med bilen! :(

Puss

Linda sa...

Jag har för mig Frida sagt det nån gång... Vi bor me på bränninge nu ju.. Var på bränninge bor ni?

Sara Eklöf sa...

Sandra:
Jag vet! Hade för mig att Markus jobbade idag. Hade gärna lekt, men vi gör nog bäst i att stanna hemma i det här ovädret! =(
Puss!

Linda:
Jaha?! Vad skoj! Vi bor längst bort på bränninge mot Ok-gränsen stugan. Kram!

Frida sa...

Oj skulle kan jobba stackarn... Fin mössa men du kanske får spara den till våren, när den nu kommer ;p

Frida sa...

Oj skulle kan jobba stackarn... Fin mössa men du kanske får spara den till våren, när den nu kommer ;p

SoFiA sa...

Oj, det slår nästan snövallarna vi har här, dom är väl bara en halv till en meter här, men tro mig det räcker. Vi fick försöka skotta fram vår bil idag på parkeringdäcket, med hjälp av en itusågad plastdunk!