torsdag 18 februari 2010

Pigg igen!

Nu har jag duschat, sminkat mig, klätt på mig och känner mig redo att möta vardagen. Jag började denna dagen med en kopp kaffe på sängen tillsammans med Peter innan han åkte till jobbet. Gustav vaknade tidigt idag med och fick vara med och mysa mellan oss tillsammans med hans vällingflaska. Efter det fick jag för mig att jag skulle träna (!!) Och det gjorde jag! Jag satte mig på motionscykeln och cyklade som en tok i 30 minuter. Lyckades enligt displayen på cykeln cykla 1,4 mil. Gustav satt så fint och lekte på golvet nedanför lagom tills mamma Sara ramlade av cykeln med spagettiben efter sista spurten! Då var det dags för hans förmiddags-nap! Helt perfekt timing till min "egna tid" som jag spenderade i duschen, framför spegeln och nu här.

Igår och idag var faktiskt de 2 första dagarna på länge som jag lyckats gå upp ur sängen utan att det tog emot allt för mycket. Jag äter ju allergitabletter för en jättekonstig allergi som jag har. Jag är allergisk mot tryck och får nässelutslag på händerna som kliar som aset! Så sen ca 6 år tillbaka i tiden har jag ätit allergitabletter varje dag. När jag blev gravid bytte jag från tabletten Cetirizin till Tavegyl, för de var den enda tabletten jag fick äta under graviditeten och när jag ammade. La märke till för ett tag sen att de började ta slut och ringde för att få ett nytt recept.

Kvinnan jag pratade med frågade mig: "Blir du inte väldigt trött av de tabletterna?"
Jag sa: "Jag är trött jämt men det beror nog på att jag har en liten här hemma."
Efter att jag hade berättat allt om min konstiga allergi och min vardag och bytet av tabletter rekommenderade hon mig att byta tillbaka till den tabletten jag åt innan och sa att jag kommer märka skillnad och bli mycket piggare! Detta var ju upp till bevis för mig. Och nu, KORS I TAKET, är jag pigg och inte trött längre! Det är ju helt otroligt! WeeHeeey!

5 kommentarer:

Viktor Ekblom sa...

Gött! Själv har jag ingen aning om varför jag är trött som en gris jämt...

Gittan sa...

Men kära Sara. Jag har ätit Tavegyl en gång för allerigska utslag och jag blev ju så trött så jag däckade. tur att du fått byta. Kram

Viktor Ekblom sa...

kanske skulle käka tavegyl, kanske får motsatt effekt på mig :D

Sara Eklöf sa...

Testa! Haha!!

Sandra sa...

Men Sara, tänk hur trött du har varit helt i onödan! :)

Skönt att du känner dig piggare nu då!

Puss