tisdag 16 februari 2010

Fettisdagen

Japp, idag var det semlornas dag. En dag som många väntat på, eller inte... De flesta som gillar semlor äter ju dem så fort de börjar komma ut på caféerna, vilket är tidigt! Långt innan fettisdagen! Men idag, efter mycket om och men, packade jag ner Gustav i vagnen och styrde mot Briljanten för att köpa mig den första semlan på många år! Helt ärligt minns jag inte sist jag åt en semla. Det måste varit för ungefär 6 år sedan, när jag bodde hemma och mamma gjorde sina hembakta semlor. Men hem kom jag med 2 semlor, fyllda med vaniljkräm och grädde (den nya "inne-semlan"). En till mig och en till Peter...





Egentligen skulle jag åkt till kära Helén på Mary Kay-party ikväll. Detta party blev tyvärr inställt på grund av magsjuka, som vi här hemma, tack och lov, har fått slippa verkar det som.

Innan semleintaget ikväll lyckades jag göra en gudomligt god Wok med kyckling, morötter, majs, nudlar mm. Och det var det godaste jag någonsin lyckats göra! Mumma!

3 kommentarer:

Viktor Ekblom sa...

Semla med vaniljkräm var det dummaste jag hört, det är ingen semla då, det är ju bara en fjantig bakelse!!! :)

Lina T sa...

Semla med vaniljkräm är supergott och ett perfekt alternativ för oss som inte tycker om mandelmassa =)

Sara Eklöf sa...

Precis Lina! Håller med totalt! =)