onsdag 3 februari 2010

Från negativt till positivt

Och nej, jag pratar inte om ett graviditetstest!

Igår när jag gick och la mig så kände jag mig så laddad inför morgonpromenaden jag hade planerat att gå i morse. Kl 11 skulle jag hämta upp Frida så det blev ju att krypa ur sängen tidigt för att hinna både promenad, duscha, fixa Gustav och fixa mig själv. Väl påklädd i morse öppnade jag ytterdörren och möttes av snökaoset. Och hade nån skottat en enda gata i Habo? Nej!
Jag kämpade på med den stora klumpiga barnvagnen genom alla snödrivor. Jag var helt blöt under mössan och i jackan! Ett kort tag höll jag, PÅ RIKTIGT, på att börja gråta! Det var det mest jobbiga jag varit med om på länge! Usch! Så min planerade promenad som skulle blivit så skön och avslappnande blev en katastrof! Till råga på allt tog batterierna slut i min MP3 med! =(
Väl hemma blev det snabbdusch, byta blöja mm och iväg igen.

Hämtade Frida prick kl 11. Hon hade med sig en lapp ut som Emil skrivit och lämnat på köksbänken. Se nedan!! Varning för grova ord! (Tyckte det var skitkul själv, haha, så typiskt Emil att uttrycka sig så!) Sen åkte jag, Gustav och Frida till Liban Deli i stan och åt lunch. Jättegott!



Sen åkte vi till Lindex i Huskvarna och shoppade loss ordentligt!
Lite nytt till Gustav.



Och lite nytt till mig. En ljus jeanskjol från Lindex, 249:- samt en svart parkas från Lindex för 699:-

Har köpt fina födelsedagspresenter till Frida nu med. Hon fick välja fritt i butiken så hon vet vad hon får, vilket är lite synd. Men jag vet att hon blir nöjd i alla fall. =)

Så även om dagen började på ett så negativt sätt så slutade den positivt! (Med en fika! Hihi...)

3 kommentarer:

Gittan sa...

Du är allt en liten shopaholic du :)

Frida sa...

HÄR SKULLE JAG JU SKRIVIT ATT KJOLEN VAR SNYGG =)

Gittan, du skulle bara veta....

Gittan sa...

Jag har förstått. Mamma upp i dagen :)