söndag 21 februari 2010

Blåbärsbullar

Idag hände det!

Jag bakade äntligen mina blåbärsbullar med vaniljkräm i som jag pratat om så länge. Det var kladdigt, men så värt det. Det var de godaste bullar jag någonsin lyckats göra!



Jag gjorde en helt vanlig vetedeg och fyllde med lite smör, vaniljsocker, socker och blåbärssylt. Penslade de sedan med ägg och spritsade i vaniljkräm i mitten och gräddade i ugnen som vanliga bullar. När de svalnat lite penslade jag dem med smält smör och doppade i strösocker.


Angående all denna snö..




Detta är lite bilder som jag tog idag när jag såg mina grannar gå upp och skotta av sina hustak + lite bilder på all snö! Det är ju hur mycket snö som helst. Borde man våga sig upp på taket och skotta sitt eget tak med? Tänk om det rasar in! Som tur är i alla fall så håller vårt altan-tak sig uppe fortfarande.


Ps: Efter alla 8 bidragen igår på Melodifestivalen så kom ju de som man borde skickat direkt till Oslo! HAHA! De var ju hur coola som helst!!


6 kommentarer:

Linda sa...

Mmmm, de ser mumsiga ut!! Är receptet hemligt eller kan man få se?

Sara Eklöf sa...

Står under bilderna... ;)

Linda sa...

Antagligen har jag blivit blind av all snö eller nåt... :P O, va gott, det måste jag testa någon gång!

frida sa...

Åh, det lät mumsigt! Får testa nån gång!

Sandra sa...

Schyssta bullar! Kommer gärna och provsmakar i veckan! ;)

Frida sa...

Ser redigt goda ut, borde kanske masat mig bortåt ändå hehe...