torsdag 4 februari 2010

Kakprovning och Powerwalk

Ja, vilken härlig kombination! Idag skulle jag och Frida ut och gå på förmiddagen. Väl igång slutade det med att vi gick ner till fiket (Briljanten) och tillbaka! Där köpte vi 4 olika sorters kakor/bakverk som vi ville utforska!


Här kommer mina smakpoäng från 1 stjärna, då det är mindre gott och upp till 5 stjärnor då den var toppengod! =)

1. Chokladboll ***
Helt ok chokladboll. Kunde varit lite mer chokladsmak bara, men klart godkänd!

2. Banankaka ****
Vet egentligen inte om denna kaka heter just Banankaka men den smakar banan. Det var en biskvibotten med banan-smörkräm på, täckt med ett tunt lager marsipan och till sist doppad i choklad. Mycket god!

3. Nougatform *****
Vet inte vad denna kaka heter heller, men kallar den för nougatform. Det var en form med någon kokosblandning och choklad i. Ovanpå var den spritsad med nougat och doppad i choklad. Underbart god!!!

4. Toscakaka *****
Inget att klaga på här. Jättesaftig och supergod!

_______________________________________________

Powerwalk

Efter den lilla kakprovningen idag fick jag vad jag förtjänade. Anton ringde och frågade om jag skulle med och ut och gå. Jag följde med! Och han är ju inte nådig! Det blev en riktig powerwalk med mycket svett och mycket pustande! Men vad skönt det känns nu efteråt. Om det är någon som ser till att man får ut något av sin promenad och simning, så är det Anton!

Har hälsat på mormor på sjukhuset idag igen. Hon mår mycket bättre och är mycket piggare. Jag blir så glad av att se henne le igen. Det har varit så jobbigt för henne länge nu. Så nu hoppas jag av hela mitt hjärta att hon blir bra och får åka hem. Det förtjänar hon!



Stegräknaren står just nu på 53, 531 steg.


3 kommentarer:

Anton sa...

Ska man ut och gå så ska det ju vara rejält;)

Viktor Ekblom sa...

Jasså det är för sånthär ni håller på å gå okristligt mycket?! :D

Gittan sa...

Det är nog tur att Anton tar ej an er efter allt fikande du och din kära syster ägnar er åt :)) Kram på er