torsdag 1 september 2011

10 år tillsammans

I går var det 10 år sedan jag och Peter blev ett par. Jag var bara 15 år och han var 21. Det har vart mycket upp och ner under alla dessa år. Som för alla.... Men tänk att efter 10 år så är vi fortfarande kära i varandra. Till och med lite nykära ibland.... Att vi varit tillsammans i hela 10 år borde ju egentligen firas ordentligt! Men vår budget håller inte.... Men inte är vi bittra för det! I helgen blir det till att ha det lite extra romantiskt i Sthlm på tu man hand istället. Ska bli toppen! Fast hela resan är jobbrelaterad så ska vi allt få tid till en trevlig middag någonstans... =)

Idag är jag mammaledig.... Trodde jag själv att jag skulle klara en hel dag utan att jobba? Det går ju inte! Uppe med tuppen idag för att åka till stan. Det var besiktning av bilen som Peter fixade medan jag och Gustav gick på Maxi en sväng. Sen blev det en jobbrelaterad tur till banken. Efter det var det hem med matvarorna och vidare till butiken. Tanken var att vi bara skulle ta en fika där tillsammans med min pappa, men när vi kom stod en STOR låda fullproppad med nya fina kläder från Fixoni. Så efter ca 1 timmes jobb med papper, ekonomikoll med mera, med mera.... Så nästan slängde Peter ut mig därifrån. "Åk hem och ta det lite lugnt!"
Efter mycket om och men åkte jag och Gustav hem... Vad skönt vi haft det. Vädret är toppen så vi började med att leka lite ute. Sen var det middag och lite Bolibompa på det. Sen en liten sovstund för både mig och Gustav. Lilleman sover till och med fortfarande..... Ganska skönt! Har hunnit hänga tvätten och plocka i ordning lite här hemma.

Det blir till att jobba vidare ikväll ändå.... Jag måste fota alla nyheter och lägga ut på butiksbloggen! Verkligen så fina kläder så håll koll på www.gustavochlillan.blogspot.com.

Inga kommentarer: