måndag 26 september 2011

Ingen bebis men ett glädjande besked!

Ingen bebis än... Inte ens ett litet tecken vare sig i natt eller under dagen.... Men men.... Den som väntar på något gott..... =)
Om 1 vecka beställer min barnmorska tid för igångsättning.

Idag har jag tagit det väldigt lugnt. Jag och Gustav har målat, sovit, tittat på Bolibompa och nu snart ska vi åka ner till butiken och fixa med en försäljningsbudget och skylta om i fönstret och butiken. Efter det ska vi åka hem till min bror och pappa och fika lite är väl tanken.

Om jag ska vara helt ärlig så har jag haft en sådan dag som jag har 1 gång i månaden. Och vanligtvis när någon säger så, så brukar det handla om PMS. Men i mitt fall gör det inte det... så klart....
I mitt fall så är det 1 gång i månaden när jag och Peter har suttit ner och lagt in alla räkningar för betalning och man ser hur mycket man har kvar att leva på resten av månaden (i vissa fall vad som fattas för att kunna betala alla räkningar) Summan som förhoppningsvis blir över ska räcka till mat, bensin och blöjor. Denna månaden har vi 700:- att klara oss på.
Så det första jag gjorde idag var att gråta tills jag inte längre kunde andas för jag är så sjukt trött på detta! Men ändå så är jag... eller vi (jag och Peter) Vi är för envisa för att ge upp. Vi har gett oss an på att detta ska funka! Det är ju bara vi 2 som känner av att det är tufft. Gustav är ju lycklig ändå & kläder till honom och bebisen är ju inget problem, som tur är...
MEN! Jag har fått ett MYCKET glädjande besked från Försäkringskassan idag. Så när jag fick reda på det så grät jag ju ÄNNU mer, fast av total lycka och lättnad över framtiden. Det är ju så att den föräldrapenning jag får ut + 2 barnbidrag är allt vi har att leva på nu. Och istället för ca 8000:-/mån som jag skulle fått innan om jag tog ut fulla dagar så får jag nu istället 13,500:-. Vilket är en väldig skillnad! Så vi kommer ha det likadant som nu, men inte sämre! Och det gör mig såååå lättad!!!!

TACK GODE GUD!

Inga kommentarer: