onsdag 21 september 2011

En flicka?

Idag var vi på graviditetskontroll. Hjärtljuden var låga..... 134.... Lägst hittills vilken mer tyder på att vi väntar på en lillebror till Gustav. Och vi är så inställda på att det är en liten pojk så jag skulle bli så förvånad om det visar sig vara en liten tjej. Jag frågade min barnmorska idag vad hon trodde att det var.... Hon hade så rätt med Gustav på både kön, vikt och hårfärg... Vilket jag vet kan ha berott på bara tur med, självklart, men i alla fall! Hon tittade en stund på mitt lilla papper om allt som hörde denna graviditet till och sa sen: "Det är en tjej!"
Jag säger: "Nääääääj..... Tror du det?!"
Hon säger: "Japp.... Det är en lillan!"

Så nu blir jag jättespänd! Jag är såå nyfiken på vem det är därinne! Tänk om hon har rätt? Tänk om vi får en liten flicka? Fast jag tror ju verkligen inte det! Jag är fortfarande helt bombsäker på att det är en pojk! Snart får vi veta! ;)

.....6 dagar kvar till BF.....

Till nästa besök med barnmorskan, om lille bebisen inte bestämmer sig för att göra entré innan, så blir det hinnsvepning och så bokar hon tid till igångsättning! Och jag vill verkligen inte bli igångsatt igen! Jag vill känna hur en normal förlossning känns.... Jag vill vara hemma med min TENS, ta en låååång dusch, bli lite ompysslad i hemmamiljö.....

2 kommentarer:

Ebba sa...

gud så spännande nu sara, jag vill att hon/han kommer ut! kommer bli high life med tre småttingar sen. ta hand om dig och glöm för guds skull inte att vila. kram =)

lisa sa...

Åååå nu får den komma ut så vi får se vad det är för filur :D Längtar och väntar med spänning!!!!!! Och lilla S ser fram emot att få en till kompis :)