fredag 2 september 2011

Ont i ryggen!

Usch, vaknade med en gräslig ryggvärk. När jag sitter känns det inte men så fort jag rör mig, ska resa mig upp eller går så hugger det i ryggen. På planeringen idag stod en promenad med min kära syster och systerdotter Hanna. Men den har vi fått ställa in... Kanske släpper ryggvärken lite senare innan hon börjar jobba så vi kan ta en senare prommis. Jag gick en promenad igår och i förrgår med och det går bra. Får inte så ont alls som jag har fått hittills. Så det känns jätteskönt! Kan ju tillägga att det inte går fort med en enorm mage och ett huvud mellan benen! Vaggar så där läckert som de flesta höggravida gör... Haha! "Hej, Ankan!" Quuaaa, Quuaaa!!!

Idag är det 25 dagar kvar till beräknad förlossning. Det är inte många dagar det. Vikten som jag försökt hålla så länge någorlunda stabil börjar nu öka. Det känns i benen... Det känns i hela kroppen med för den delen. Jag kämpar på, men det är tungt! Närmar mig 16 kg + på vågen och lite till lär det nog hamna på. Men jag orkar faktiskt inte bry mig längre! Jag är gravid och att bli tjock hör liksom till! Det är det som kallas amningsresurser! ;)

Trevlig fredag och trevlig helg önskar jag alla!



Tänk att vi ska få en sådan här liten igen....
Här är Gustav bara några dagar gammal.....



Inga kommentarer: