onsdag 7 september 2011

Jobba, jobba, jobba!

Yes, det här med att vara egen företagare är inget jobb. Det är en livsstil! Man kan inte vara ledig. Ledig finns inte i den här världen. Det är bara att gilla läget och kämpa på! Blir inte ett dugg förvånad om jag ligger mellan värkarna och på BB och jobbar! Skulle varit min 5:e föräldralediga dag idag... Jag har inte haft en enda dag utan jobb. Idag kunde jag tack och lov jobba hemifrån! Men samvetet sätter in när Gustav tittar på Bolibompa 2 timmar i sträck och jag sitter och jobbar. Men nu är jag färdig! Och Gustav är visserligen mer än nöjd över att få titta på TV så länge! Han är helt galen i Bolibompa!

Nu ska jag och Gustav gå och lägga oss och sova en stund. Det är väldigt skönt att Gustav fortfarande sover mellan 1-2 timmar varje dag, så jag får möjlighet att sova med. Det behövs nu! Speciellt när man är dålig. Hade vansinnigt ont i halsen och huvudvärken var inte att leka med innan alvedonen började verka. Nu mår jag ändå rätt bra och Peter kände sig bättre idag och var feberfri.

Imorgon väntar näst sista leverantörsmöte, ett ordentligt omhäng i butiken samt omskyltning i skyltfönsterna! På lördag har vi den sista leverantörsträffen i Borås, sen hoppas jag på lite mer lugn i kroppen. Skulle haft Gustav på dagis 2 dagar i veckan fram till BF. Men tror att han går sista dagen imorgon faktiskt. Vill inte att han ska dra på sig nått läskigt smittsamt innan bebisen kommer. Då vill vi vara friska och krya och fulla med energi!

Inga kommentarer: