söndag 4 september 2011

Nu tycker jag att det räcker....

Jag har haft en bra graviditet, tycker jag. Visst, jag mådde illa i början och var skittrött. Lite foglossning och ryggont och ont i fötterna med mera då och då under graviditeten har jag haft men inget allt för jobbigt. Jag har mått bra för det mesta och varit pigg och alert (förutom att jag har haft problem med att gå visserligen) Men ändå.... Jag tycker att det varit bra! Fram tills nu!
Sista veckan har det gått utför. Har mycket molande värk, känns som fruktansvärd mensvärk. Ibland skjuter smärtan ner i ljumskarna och hugger till så man skriker till. Har väldigt smärtsamma förvärkar som kommer och går. Och trycket mot "muffen" gör ont! Alla dessa olika smärtor och plågor har avtagit mellan varven hittills. Men efter att vi kom fram till Stockholm igår har jag haft konstant SKITONT! Jag har fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen, jätteont i ena ljumsken som gör att jag haltar, molande värk från och till i nedre delen av magen med mera! Jag gick på alvedon hela dagen igår och hela natten. I natt har jag haft så fruktansvärt ont i magen, i övre delen av magen denna gång. Jag hade så ont att jag fick svårt att andas och flera gånger trodde jag att vi skulle få ringa på ambulansen. Men smärtan försvann mellan varven och jag somnade... och sen vaknade jag av smärtan... sen somnade jag.... sen vaknade jag.... Så höll det på hela natten! Jag sov ett par timmar innan frukosten bara. Tack och lov för lite sömn i alla fall!
På vägen hem från Stockholm satt jag med vansinnig ryggvärk medan Peter blev kass han med. Så han har åkt på feber och ligger deckad i soffan just nu. Gustav tittar på barnprogrammen... De sista 40 minuterna i bilen hade jag så smärtsamma förvärkar att jag började pusta och fick kontrollera mig på andningen. Men de lugnade sig sen. Känner just nu att det räcker. Jag är färdig nu. Lilla bebisen är välkommen ut nu. Trots 2 st inbokade leverantörsmöten även nästa vecka (De sista på länge, tack och lov) så känner jag att den kan komma ut nu ändå. Har hittills velat att den skulle stanna kvar tills nästa lördag då alla beställningen inför våren är färdiga, men jag orkar inte mer nu!

Välkommen ut nu, kära lilla bebis! Anytime!

Inga kommentarer: