tisdag 6 september 2011

Graviditetskontroll vecka 37

Idag har vi varit på graviditetskontroll. Gustav & pappa Peter fick följa med...

S/F-mått 35 cm (Med Gustav samma vecka, 36 cm)
Huvudet är fixerat!
Hjärtslag: 146 (Med Gustav samma vecka, 147)

Jag har gått upp exakt lika många, härliga kilon som med Gustav i samma vecka.

Sammanfattningsvis:
Hjärtljuden under denna graviditet är nästan exakt som med Gustav. Magen är mindre och kurvan med magmåtten ser inte alls ut som med Gustav. Måttet på magen när jag väntade Gustav följde den övre prickade linjen. Denna bebis ligger mer på medel. Fixerat i samma vecka. Har dock mycket mer förvärkar nu som gör ont, med Gustav hade jag nog mest bara massa sammandragningar.

Förövrigt här hemma är både jag och Peter kassa. Fast vi är lika sjuka (tycker jag) med halsont och allmänt sega och hängiga, så är det ju detta med män! De blir ju sååååå sjuka..... Får se om det blir jag som får jobba idag med. Peter bytte av mig igår och jobbade de 2 sista timmarna i alla fall. Vi går på alvedon båda två. Gustav är pigg och kry som tur är!

Inga kommentarer: