tisdag 20 september 2011

Gravidhjärna!

Det här med att ha gravidhjärna alltså.... Jag skäms! Jag säger samma sak flera gånger.. Jag kan ställa samma fråga om och om igen och inte komma ihåg vad jag fick för svar. Jag bestämmer saker med folk som jag sen glömmer! Har jag gått upp så mycket i vikt att hela hjärnan är bombaderad med fett så jag blir sån här?! Knäppt.... och lite läskigt!

Igår bestämde jag med syster Frida att vi skulle ses idag. Det hade jag glömt bort när jag tidigare idag bestämde att träffa Sandra.... Ja... Det känns ju så där pinsamt! Men.... jag avbokade dejten med Sandra och träffade Frida och Hanna vilket var mycket trevligt. Gustav och Hanna är tokiga i varandra och jag har nog aldrig sett två små barn ha så roligt i varandras sällskap. Jättekul! Även när de skriker som tokar och skrattar åt det! =)
Frida hade med sig en hemmagjord plommonmarmelad som var riktigt god! Den var verkligen jättegod! Och Peter gillade den med, Frida..... =)

Idag har jag även hunnit med att jobba lite. Det är framför allt mest pappersjobb för min del nu. Jag orkar inte med att jobba i butiken nu. Vill bara vara hemma och ta det lugnt..... Det räcker med all press som ligger i att få allt det ekonomiska att gå runt. Det är verkligen skit-tufft! Men jag hoppas att de ska lösa sig.... Jag hoppas att bebisen föds en fredag natt så kanske min kära mor kan jobba lördagen, så är Peter tillbaka på måndagen så vi slipper ha stängt. Om man får önska.... Det känns ju inte jättekul att veta att jag kommer få klara mig själv från första början pga ekonomin. Det känns absolut inte kul för Peter heller. Men det är så här det är. Detta är vår verklighet och vi kommer att klara det galant har vi bestämt! Det blir vad man gör det till....

Nu ikväll har vi varit borta hos Peters mamma och pappa. Det bjöds på kaffe och fika. Jättetrevligt! Idag fyller hans far 70 år. Så stort grattis till Lennart!


39 fullgångna veckor idag!


Idag har jag gått 39 fullgångna veckor med bebis!
Den är nu ca 51 cm lång och väger 3450 gram.

1 kommentar:

Frida sa...

Gustav får komma o leka med Hanna så får du o bebis sova lite :)