måndag 19 september 2011

Högt blodtryck?

Har nu haft huvudvärk i en veckas tid. Det är länge! Och jag sa till Peter igår att om jag har ont i huvudet idag med så ringer jag till min barnmorska och ber henne kolla upp mitt blodtryck så det inte är för högt. Och när jag vaknade i morse..... Gissa! Ja, precis.... Ont i huvudet! Så jag ringde på en gång och fick en tid lite senare på eftermiddagen. Jag skulle ta med urinprov med. Så nu har jag varit på kontrollen och allt var bra! Inget högt blodtryck och ingen äggvita i urinen. Superbra! Så denna huvudvärken (som faktiskt är bättre nu, har bara tagit alvedon 1 gång idag) beror med största sannolikhet på min förkylning. Så det är bara att ta det lugnt och dricka mycket vatten och hoppas att det går över snart.

Annars idag har jag tagit det lugnt. Jättelugnt faktiskt! Har varit hemma nästan hela dagen och sovit middag med Gustav. Sen var vi en liten sväng hos Frida och Hanna och en liten sväng till lekparken med morbror Emil. Nu sitter Gurra och titta på Bolibompa och jag bloggar lite i väntan på att min underbara man ska komma hem så vi kan tända ljus och äta kvällsmacka. Kanske blir det en lugn promenad efter mackan.... =)

Idag är det 8 dagar kvar till BF! Och måste berätta att än så länge känns det ganska lugnt i magen. Har en del förvärkar och sammandragningar mellan varven och kramperna ner i ljumskarna kan vara gräsliga på eftermiddagarna och kvällarna. Det enda nya som jag känt de senaste dagarna är att bebisens huvud är vääldigt långt ner. Jag kan knappt få ihop mina knän och sitta fint med ena benet över det andra går inte! Det är ett huvud i vägen. Så jag sitter som en man och bresar på benen! Det trycker ju väldigt ner med som ger en ständig molande värk neråt. Men jag är fortfarande helt säker på att jag kommer gå över tiden. Detta blir en oktoberbebis! =)

1 kommentar:

Frida sa...

Jag glömde fråga hur det gick ju, var det högt?! Puss