måndag 4 januari 2010

Storstäd!

Har jag gjort något annat än att städa idag? Tror inte det.....

Började dagen med att lägga mig på knä och skrubba toaletten! Så nu kan man slicka på den! Om man vill.... Det kunde man ju innan med i och för sig... Men... Va äckligt!

Rensat i skåp och torkat ur här, torkat ur där.... Dammsugat där.... Slängt ut granen i förrådet! Och faktiskt så är det inte bara riktiga granar som barrar.. Vår plastgran barrar som sjutton!

Har nu en timme och lite till tills mannen min kommer hem... Och då vill jag vara färdig!
Och jag ska städa hela sovrummet och hallen och dammsuga igen (!) och moppa golven samtidigt som man ska hålla reda på lilleman... Så varför jag sitter här vet jag inte. Behövde en liten paus bara..... Puuh...


____________________________

Stegräknaren v. 53
Veckans utmaning: 60,000 steg!


Måndag: 10,268 steg
Tisdag: 3954 steg
Onsdag: 7974 steg
Torsdag: 5372 steg
Fredag: 11,786 steg
Lördag: 10,261 steg
Söndag: 11,579 steg


Sammanlagt 61,194 steg

________________________________




Tillbaka till städet!








1 kommentar:

SoFiA sa...

Packade ihop vår gran också igår, och ja, plastgranar barrar också!!