onsdag 13 januari 2010

Börjar längta till våren...

Jag längtar tills snön börjar smälta bort.
Jag längtar tills asfalten dyker upp under snön,
en torr ljusgrå asfalt som man kan sparka på gruset
i på promenaden i vårsolen.
Jag längtar tills den första krokusen smyger sig upp
vid husknuten och helt plötsligt bara är där.
Jag längtar till fåglarnas kvitter på morgonen och
solen som sakta men säkert lyser upp i sovrummet.
Jag längtar tills man bara kan ta på sig en tjock tröja,
ta kaffekoppen i handen och gå ut och lapa lite sol på soldäcket på förmiddagen......

Doften av nyklippt gräs... Den saknar jag mest av allt....




___________________________________

Stegräknaren v. 2
Veckans utmaning: 60,000 steg!


Måndag: 9520 steg
Tisdag: 7530 steg
Onsdag:
Torsdag:
Fredag:
Lördag:
Söndag:


Sammanlagt: 17,050 steg

_______________________________






1 kommentar:

Mamma K sa...

fast de vackert ute nu med all rimfrost! lite sol på den bara.....men de e klart, man längtar lite efter våren ändå!