fredag 1 januari 2010

Ett Gott Nytt år!

Idag är det den första dagen på år 2010. Det känns rätt bra ändå.. Har börjat den med en härligt lång promenad med min syster. Väl hemma igen blev det en spännande maträtt med kräftstjärtar mm. Mycket gott! Just nu håller jag på att baka Hi-hat cupcakes från Leilas bok! Det är en chokladmuffins med chokladdoppad citronmaräng på.. Jag har stora förhoppningar om att de blir bra till familjen som kommer på fika ikväll.

Nyårsafton!
Igår åkte lilla familjen iväg för att fira in det nya året tillsammans med våra underbara vänner Sandra, Markus, Molly och vovven Alice. Hela kvällen var toppen och vi hade hur trevligt som helst! Jag och Peter hade med oss förrätt och dessert och Sandra och Markus stod för varmrätten. Allt var supergott och vi kunde inte firat på något bättre sätt... Mellan springet till de små som vaknade med jämna mellanrum lyckades vi spela Brain Storm. Vi var i lag, körde tjejerna mot killarna. Och vi vann ju självklart! =)
Gustav vaknade till ordentligt vid kvart över elva nånting och var med vid tolvslaget. Mysigt!



Bilder från kvällen!



Jättefin dukning!

Förrätt
Kräftstjärt ala Sara (?)

Varmrätt
Klyftpotatis med helstekt fläskfilé och rödvinssås

Dessert
Vit chokladmousse med After Eight och strössel

Två glada mammor!

Brain Storm! Mycket roligt spel.... Med fina tillhörande glasögon... =)

Hmmm.....

________________________________


Stegräknaren v. 53
Veckans utmaning: 60,000 steg!


Måndag: 10,268 steg
Tisdag: 3954 steg
Onsdag: 7974 steg
Torsdag: 5372 steg


Sammanlagt 27,568 steg,
Steg kvar till uppnått mål: 32, 432


3 kommentarer:

Frida sa...

Vilken cooling han är Gustav =)

Lina T sa...

Vad mysigt ni verkar ha haft det!

Kan inte du oxå gå med i stegklubben som jag och Frida?
Jag har dock inte börjat än, då min stegräknare inte har kommit än!

Sandra sa...

Vilken härlig nyårsafton vi fick! :)

Psst...ni glömde de vita små skålarna och ett paket våtservetter.

Men vi ses ju snart igen, så då ska jag försöka komma ihåg att ta med det.

Puss!