måndag 11 januari 2010

Sockerberoende!

Förra veckan bestämde jag mig för att sluta äta godis och sötsaker. I alla fall på vardagarna.. Hade blivit lite väl många extrakilon på vågen, tyckte jag! Måndagen gick bra... Tisdagen gick åt skogen då jag åkte till mamma och pappa och hon ställde fram typ 1000 sorters kakor! Vill ju inte vara ohyfsad och inte smaka... (Jag kommer alltid med dåliga ursäkter för att få i mig lite socker) Sen får jag jättedåligt samvete. Onsdagen och torsdagen gick bra. Fredagen kommer jag inte ihåg hur det gick... Hmm.. Lördagen sket sig totalt och söndagen kämpade jag mig igenom med skakiga händer och 6 eller sju koppar kaffe! Och till slut innan jag skulle gå och lägga mig kunde jag verkligen inte hålla mig, utan gick och gjorde varm choklad! Vad ska jag göra för att bli kvitt detta sockerberoende?!!

Det här måste ju vara lika jobbigt som att sluta röka! Tur att jag aldrig börjat.....

____________________________

Stegräknaren v. 1
Veckans utmaning: 60,000 steg!


Måndag: 5708 steg
Tisdag: 4417 steg
Onsdag: 9043 steg
Torsdag: 8001 steg
Fredag: 11,261 steg
Lördag: 16,515 steg
Söndag: 8006 steg


Sammanlagt: 62,951 steg

Utmaning klarad!!

_______________________________

Det är ju skönt i alla fall att man klarade utmaningen även denna vecka. Funderar på att höja till 65,000 steg! Vad säger vi om detta Sandra, Frida,Lina....?? Vet inte om det är någon mer som är med i veckans stegutmaning. (?)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ljög i din enkät

Sara Eklöf sa...

Frida? ;)

Julia sa...

Jag är oxå sockerberoende och ska försöka sluta äta på vardagarna.. SKitsvårt! Men tuggummi säger de att det hjälper när man blir sugen. Men då blir jag hungrig istället... Men kämpa på! :)

Sandra sa...

60 000 steg är än så länge precis lagom för mig. När sen tö-vädret kommer och man ska promenera i slask, så räcker det att gå de nuvarande stegen! :) Till våren är det kanske dags att höja ribban lite?

Puss

Sandra sa...

Satt förresten och tittade på bilden på oss två och våra små bebisar i min "årskrönika" - Vilka boobisar du har på bilden!! ;)

Tänk att våra barn har varit så små!

Puss på er!