söndag 24 januari 2010

Alfons

Min lilla Alfons är hemma igen. Hämtade honom från Djursjukhuset i fredags eftermiddag. Han är fortfarande väldigt hängig. Han får antibiotika, smärtstillande och antiinflammatorisk medicin. Lilla plutten....

Måste tyvärr också hitta ett nytt hem till Alfons så fort han blir bra....
Jag ger honom absolut inte till vem som helst. Han måste få komma till ett hem där han är ensam katt då han har svårt att komma överens med andra katter. Han måste få kunna gå ut ibland, därmed vill jag inte att de som får honom bor nära en stor väg. De som får honom måste ha mycket tid och mycket kärlek att ge honom. Alfons är verkligen världens mysigaste och snällaste kisse. Är det någon som vill ha honom och kan uppfylla alla mina krav? Vet att mina krav kanske är lite för mycket... Men min Alfons förtjänar det bästa....

Han är verkligen jättefin! Fyller 3 år till sommaren, kastrerad norsk skogskatt.

Det är med stor sorg i hjärtat och tårar i ögonen jag och Peter går ut med detta. Men Alfons kommer inte överens med vår andra katt, Maja. Varken Maja eller Alfons mår bra av detta så det är så här det får bli.... Tyvärr.....

Maila gärna för frågor:
saras.foto@hotmail.com

3 kommentarer:

Julia sa...

Stackare...:( Kan inte föreställa mig hur jobbigt detta måste vara! Hade jag inte haft tre små kissar hade jag lätt tagit hand om honom!!

kramar till er!

SoFiA sa...

Hoppas du kan hitta ett bra hem till honom! Tyvärr bor vi i lägenhet, och har inte riktigt plats för nån katt just nu, annars kunde vi tagit honom!

Linda sa...

Åh, stackars er! Inte lätt när man måste lämna bort sin katt! Världens sötaste kisse, Alfons. Tyvärr har vi redan två katter, så det kanske inte passar så bra... Hoppas ni hittar det perfekta hemmet!