tisdag 3 maj 2011

Vinterkläderna på!

Det var 1 grad när vi skulle åka till dagis idag. 1 grad! En ynka liten grad..... Så det var bara att gräva fram vinterjackan och termobyxorna man glatt hade gömt långt in i garderoben. Väl ute möttes vi av en lite lätt snöstorm! Men men.... Det finns ju värre saker!



Gustav åter i sina vinterkläder!

Jag är i alla fall glad för att ha fått sålt på lite kläder på tradera, så nu har vi mat på bordet även denna vecka. =) Underbart!

Det var tufft att gå upp idag... Jag mår verkligen inte bra. Denna förkylningen var inte att leka med. Men det värsta är inte den rinnande & samtidigt täppta näsan utan det värsta är att jag har så galet ont i huvudet! Så där ont att man knappt kan titta för det bara spränger i tinningarna! Just nu vill jag bara hem.... Nej! Först vill jag hämta min myspojk.... Sen vill jag hem och krypa ner under täcket med honom och titta på en film som Gustav får välja... Åh, vad skönt det hade varit.... Det är speciellt sådana här dagar då jag verkligen längtar tillbaka till mitt gamla jobb. Där kunde man vara hemma när man var sjuk. Nu måste man illa tvunget gå till jobbet hur sjuk man än är... Och.. Jag vet! Det är ett eget val jag gjort att starta eget. Jag visste att det skulle vara så här. Men det är tufft och det tar på en.... Det gör ju inte saken bättre att ekonomin är kass både privat och i företaget just nu.... MEN! Den som väntar på något gott? Eller?

Inga kommentarer: