tisdag 24 maj 2011

2 bananer och en liten yoghurt...

Det var det jag skulle handla på ICA i förmiddags och som sammanlagt kostade 12:-. Och jag som var bombsäker på att jag hade några kronor kvar sen barnbidraget, fick det trevliga meddelandet i rutan: "Medges ej"
Det är ju lite pinsamt! Kollade upp mitt konto när jag kom ut och det låg på minus.... =(
Det var det att jag tankade bilen i fredags och det hade inte dragits förrän idag tydligen. Fattar inte varför det tar så lång tid jämt när man tankat för att de ska dra pengarna?!

Men nu känns det bättre för jag har tagit ut min milersättning och fått några kronor extra i plånboken. Skönt! Och imorgon får Peter lön. =)

Jag och Gustav har börjat gå upp samtidigt som Peter nu på morgonen, vid kl 7. Då får Peter väcka mig med kaffe på sängen och Gustav pussar vi på tills han vaknar! Han är så gosig på morgonen och han luktar så gott. Min lilla älskling.... Anledningen till att vi börjat gå upp tidigare är att Gustav vägrar att somna på kvällen när vi vill. I flera, flera månader han han somnat runt 21:30 och det är ju alldeles för sent! Men igår somnade han 20:06!! Galet! När han hade somnat så bara tittade jag och Peter på varandra.....: "Jaha.... Vad ska vi göra nu då?" och skrattade.... Konstig känsla...

1 kommentar:

Julia sa...

Tankar ni på St1? Den är värdelös!
Det är så jobbigt att ha dåligt med pengar månad efter månad. Nu har jag inte riktigt vart i er sits med barn och butik, men jag kan nästan garantera att det vänder. Efter 3 år kom vi i ordning och oj vad man uppskattar det lilla då!
Kram på dig