fredag 20 maj 2011

Fredag och sol!

Idag blev det en extremt rask promenad till jobbet tillsammans med syster! Svetten rann i pannan på mig! Frida kanske inte uppfattade den som rask men i mitt fall, gravid i vecka 22 och 10 kg+ på vågen snart så var det tufft! Men det är ju bra! Måste försöka hålla kilona under kontroll....
Jag har börjat spinna hemma på motioncykeln. Har tränat 2 gånger denna veckan, men har siktat in mig på att träna 3 ggr i veckan. Så en gång till i helgen ska jag klämma in med.

Man blir så glad av solen! Alla beskymmer liksom bara försvinner. Och i mitt fall just nu känns det extra bra för mina beskymmer äter upp mig annars! Har varit helt genomdeprimerad de senaste 2 veckorna. Det är så ****** jobbigt nu! MEN! Idag kom barnbidraget som en gåva från ovan! Så jag har faktiskt köpt jordgubbar som jag ska bjuda min älskade mor på senare i eftermiddag. Hon hjälper mig jättemycket, speciellt den här veckan har hon varit en riktig ängel. Så jag hoppas att lite jordgubbar uppskattas. Egentligen hade jag velat ge henne en weekend i Göteborg tillsammans med pappa eller något... Hon förtjänar allt så som hon har ställt upp på mig. Och det gör så ont att jag inte kan tacka henne på något annat sätt! Sen vet jag att mamma inte bryr sig... Och att hon gärna hjälper till.. Men det gör ändå ont i mig...

Peter jobbar hela helgen så jag och Gustav ska ha myshelg... Så vi hoppas på fint väder med mycket lek och bus!

PUSS!

5 kommentarer:

lisa sa...

Du är så stark och duktig Sara! Är så sjukt imponerad att du har orkat som du gör! Jag hade nog legat och gråtit i soffan med mina hormoner varje dag!! Skönt att din mamma ställer upp! Men det är ju det man har familjen till! Och du bakar ju världens sötaste lilla barnbarn till henne ;) Ta det så lugnt du kan och försök att inte ha dåligt samvete!! Pussss

Karin sa...

Lilla gumman.....jordgubbar gillar jag...det räcker gott! =)))

.....och jag hjälper gärna till när jag kan!

Betty sa...

Sara! Du är en av de finaste människorna jag känner, bara så att du vet:) Jag tror att jordgubbar duger precis lika bra som en weekend. Ta hand om dig min vän

Sandra sa...

Håller med både Lisa och Betty! Du är en toppentjej och allt kommer säkert lösa sig tillslut! Puss på dig min vän

Sara Eklöf sa...

Vad söta ni är, mina älsklingar.....