måndag 23 maj 2011

Blicka framåt!

Att blicka framåt och försöka se det goda och det bra som förhoppningsvis kommer är mycket roligare och bättre för själen än att gräva ner sig i sina beskymmer som finns just nu. Det är tufft nu, men som sagt... Varför gräva ner sig i det? Jag försöker nu bara blicka framåt och se det bra! Snart är det semester! Inom en snar framtid hoppas jag kunna få en liten, liten lön... Eller "eget uttag", som det så fint heter när man är egen. Men fram dit är det ett par uppförsbackar som ska klaras av först.. Men bara tanken på att man snart kanske kan få köpa en glass till Gustav när man är ute och går eller bara det att kunna tanka bilen och åka till stan(!) Till stadsparken kanske?? Och ta en fika... Åh... Det är ju rena lyxen att kunna ha råd med det!

Idag har jag gått till jobbet... igen! Skönt att få röra på sig och gratis är det med. =)
Frida och Hanna gjorde oss sällskap! Och Hanna, självaste solstrålen själv gör en helt varm och glad! Söt hon är!

På onsdag är det lööön! Inte för min del, men Peters... ;) Då blir det allt till att fylla den ekande kylen och frysen innan räkningarna tar allt! Vi har nu i alla fall sagt upp hemtelefonen och bytt bredbandsbolag för att spara nån hundring. Så inom kort är vi endast nåbara på våra mobiler.

Ta hand om varandra och var glada i det ni har.. Puss på er!

1 kommentar:

Frida sa...

efter regn kommer solsken som man säger :)
vi funderar förresten också på att säga upp hemtelefonen, eller andreas har tjatat om de läääänge men det är jag som envisas! haha