lördag 14 maj 2011

Emmaljunga twin nitro

Idag bestämde vi oss... tror vi.... För en Emmaljunga twin nitro! Man har hört både gott och ont om denna vagn, men när jag och Peter var och provkörde alla vagnar idag så kändes ändå denna vagn allra bäst. Jag gillar egentligen inte att det är små hjul fram, men i den värsta snöyran så får man ju låsa dem istället för att komma lättare fram. Vagnen var lättkörd och rymlig. Vi kommer att köpa till en mjuklift till bebisen från babytravel som kostar mindre än hälften så som Emmaljungas egna. Så det känns bra! Att ha råd med vagnen blir nästa problem att lösa. Den kostar 6900:-. Men vi skulle bli lite sponsrade av min kära mor och far. Jag kollade på blocket och på tradera men där fanns ingen.

Emmaljunga twin nitro var den enda vagnen (!!!) på Babyproffsen där man kunde välja att ha barnen mot sig eller ifrån sig. På alla andra syskonvagnar var alla sittande barn vända framåt. Jag kan bara inte vända en 6-månaders bebis framåt och inte se mitt barn! Sjukt ju! Man vill väl kommunicera med sina barn? Jag har fortfarande Gustav vänd mot mig och han fyller 2 i sommar.

3 kommentarer:

Frida sa...

Nitro var ju den vi köpte hem först innan vi bytte till citycross. fast inte syskonvagnen då.. tror det blir svårkört om du inte har små svängbara hjul fram faktiskt. blir nog bra!

Anonym sa...

Hej,

Vi funderar på vad vi ska köpa för syskonvagn. Tänkte bara höra om du köpte Nitron och om ni isf är nöjda?

/Kristina

Sara Eklöf sa...

Hej Kristina!
Vi köpte en begagnad Emmaljunga syskonvagn och vi är jättenöjda! Rekommenderar de stora hjulen om ni ska kunna ta en promenad i snön bara! ;)

Ha det bra!