tisdag 17 maj 2011

Gustavs första dopp!

Japp, igår tog Gustav årets första dopp! Han sprang och ramlade rakt ner i en bäck med kläder och allt! Först blev han stel som en pinne när han låg där, helt raklång i bäcken. När jag lyfte upp honom och märkte att han var helt genomblöt och lerig och skitig från topp till tå var det bara av med alla kläder. Han fick sitta invirad i sin fleecefilt vi tur nog hade med oss. Både jag och Peter skrattade lite åt situationen då det var så komiskt. Men mest skrattade vi åt att Gustav tyckte allt var skitkul och skrattade hela vägen hem och sa "Bada!" en gång varannan sekund.

Mamma och pappa svarade emellanåt: "Ja, Gustav, du har badat i bäcken."
Gustav: "Hihihi... Bada!"

Idag har jag gått 21 fullgångna veckor med bebis nr 2. Det är en livlig en som bor därinne! Känns fantastiskt varje gång den sparkar. Jag börjar verkligen längta efter min "mammaledighet". Dock får vi ju se hur det blir med all sådan lyx. Peter får ju mycket mer i föräldrapenning än mig så det blir väl jag som får jobba mest för ekonomins skull. Men jag hoppas för allt i världen att det ska börja rulla på lite bättre snart i butiken, så man kan lugna ner sig en smula..... Har några tuffa veckor till framför mig att försöka lösa min "lilla" situation jag satt mig i här på jobbet. Men det löser väl sig...
Mitt motto just nu: "Problem är till för att lösas!" Så sant, så sant!

Lyxigt nog kommer min mamma snart och tar över de sista minuterna innan stängning idag då Peter jobbar till 18 denna vecka. Och idag får jag hämta Gustav på dagis! Ska bli så kul! Min mamma är verkligen en ängel som hjälper till så mycket med hämtning på dagis när vi inte kan. Ett tack räcker inte.... Men tack ändå, käraste moder!

Inga kommentarer: