måndag 9 maj 2011

Fantastisk helg trots eländig förkylning

Helgen har kommit till sitt slut för denna gång och åter är det måndag! Härligt va?!
Min helg har varit toppen! I lördags var det stor succé i min butik och det var fullproppat med folk från öppning till efter stängningsdags. Superkul! Det var verkligen något som jag behövde för att komma ifatt lite. Det är sannerligen ingen lek det här med att försöka få allt att gå ihop i ett nystartat företag. Men jag kämpar på....

Titta gärna på bilderna från lördagen på alla fina ansiktsmålade barn: Gustav & Lillan

Igår var ju en helt fantastisk sommardag! Dock började dagen med att jag fick en hysterisk gråtattack då jag så gärna ville hitta på något med min lilla familj. Typ åka till Hjo och ta en fika eller en glass, men när saldot på kontot sa att det går absolut inte satte gravidhormonerna in lite extra och tårarna sprutade. Men det gick ju över efter ett tag och jag, Peter & Gustav gick en promenad istället och stannade till vid en lekpark så vi fick leka och ha kul allihopa. Gustav körde gasen i botten och sprang runt och skrattade och åkte rutschkana för fullt!

På eftermiddagen kom mamma, pappa, Anton, Frida, Andreas och lilla Hanna på fika i solen. Jag hade bakat en jättegod paj med blåbär, hallon och björnbär som jag serverade med vaniljvisp. Vi blev sittandes efter fikat i den goa värmen och tillslut fick vi för oss att vi skulle grilla. Vi gjorde potatisklyftor i ugnen och mamma åkte hem och hämtade en kycklingkassler de hade i kylen. Vi glazade dem! GOTT! Sen slängde jag ihop en tzatsikiröra till detta... Gott gott...

Den eländiga förkylningen jag fick förra helgen hänger med fortfarande! Att den inte ger sig... Har börjat få sån jobbig rethosta nu med! =( Men men.... Det går väl över snart hoppas jag.


Vill tacka hela min familj för all hjälp jag fick i lördags!
Ni är guld värda!

1 kommentar:

SoFiA sa...

Du är så stark och duktig Sara, jag är värkligen imponerad att du orkar! Kämpa på, här har du en som tror på dig i alla fall...! Kram!