torsdag 12 maj 2011

En "sitta-inne-och-äta-godis-dag"

Till vårlördagen i lördags köpte jag 10 kg godis från Webes. Det mesta gick faktiskt åt men 2 kg återstår! Och sedan i lördags har det varit fint väder så jag har suttit ute mycket här vid butiken. Men idag var de lite kyligare och jag sitter inne..... och där står den....
och bara säger: "Ta en bit.... en liten bit bara"
Jag säger: "Nej, jag lovade mig själv att inte äta en bit idag."
Den säger: "Men en kan du väl ta. Det gör väl inget?"
Jag ser handen sträcka sig utan att hjärnan hinner reagera och vips så sitter man och tuggar. Sen är det kört! Ja, visst bara en bit.... My ass! Skålen skrattar åt mig!

3 kommentarer:

Karin sa...

kan informera dig om att skålen tjatade idag oxå :-/

Kerstin A sa...

Åhhh...Ferrari...snälla skicka hit en till Mej!!!

Karin sa...

ferrari görs här i Habo =))