tisdag 31 maj 2011

Sväller!

Man får inte säga: "Usch, vad varmt det är idag!" Eller hur? Man får inte gnälla på att det är sommar nu när man väntat på det så länge. Det är bara det att 30 grader kom lite som en chock för min gravida kropp! "Flupp" sa det om fötterna och skorna blev väldigt små helt plötsligt! Så.. tanken var att efter ca 4 timmars pappersarbete och samtal av olika slag så skulle jag gotta mig i solen lite... Men det gick inte! Jag satt nog 10 minuter sen var jag tvungen att gå in bakom kulisserna och lägga mig på soffan. Helt utslagen och svullen! Efter 20 minuters vila och en stor kopp kaffe som fick sällskap av farbror Banan ner i magsäcken, mår jag bättre. Men jag har ont i fötterna. Har gått upp ytterligare 2 kilo de senaste dagarna bara! Så nu är det 11 kg totalt sedan jag blev gravid och jag är bara 23 fullgångna veckor. Någon som har något bra tips på hur man kan försöka hålla vikten någorlunda, eller går det bara inte?! Jag småäter inte, jag har minskat på saltet i maten, jag äter frukt till mellanmål och dricker massa vatten! Om det fortsätter såhär vet jag inte vad jag gör. Jag måste ju jobba! Har haft lite otur med förkylningar som kommit och gått på sistone så min träning har blivit lidande. Ska nog försöka röra på mig mer ändå.... En promenad är ju ganska oskyldig...

1 kommentar:

Frida sa...

"Flupp" *skrattar*