tisdag 31 maj 2011

Min mors dag

I söndags var det Mors dag. Vi hade firat min mor dagen innan och planerna för just vår Mors dag var inte många. Gratta Peters mor såklart men mer hade vi inte bestämt. Tråkigt nog började dagen med vansinnig huvudvärk för min del. Men det gick över efter lite vila och vatten, alvedonen var slut såklart. Från ingenstans bestämde vi oss för att åka till Ullared hela lilla familjen! Hur det skulle gå med Gustav i bilen ner, väl där och hem var ett frågetecken. Men vi satte upp en portabel DVD så Gustav kunde kolla på favoritfilmen Cars i bilen! Det uppskattades kan jag säga! Gustav tjöt av lycka bak i bilen!



På vägen till Gekås stannade vi till i Smålandstenar, på fiket där, för lite mellanmål i form av varsin fralla och kaffe, saft till Gustav. Gott! Provade även en ny kaka! =)

Sen åkte vi vidare och Gustav var lika glad hela vägen! Han sov en stund med, tack och lov. Väl inne på Gekås fick Gustav en egen kundvagn att sitta i. Han skrattade så folk vände sig om när han fick stå upp i vagnen! Men ganska snabbt så ville ha sitta i vagnen istället . Där satt han hela tiden i varuhuset, utan gnäll! Det var en sådan fantastisk dag! Vi hittade en del leksaker till Gustav som han ska få när han fyller år och jeans och en kavaj till Peter. Till mig blev det inte mycket, lite strumpor och trosor mm. Det känns inte så kul att köpa kläder nu, tycker jag. Och hemavdelningen hann vi inte med... =(
Vi får ta den nästa gång.. =)

När vi kom hem åkte vi direkt till Peters mamma. Där fick vi massa goda mackor och tårta!

Sent på kvällen fick vi ÄNTLIGEN höra att våra kära vänner fått en pojke! Vad vi har väntat på detta!! Stort grattis till er!!

1 kommentar:

Katarina sa...

Jag var inne på Konsum i Habo idag och hörde en tjej som hade fått en son natten mellan söndag och måndag, hon hade gått ca två veckor över tiden. Kanske är samma? :)