onsdag 11 maj 2011

Halvtid!

Halvtid!



Igår hade jag gått exakt halva tiden. Det känns verkligen bra! Trots att det bara sa: "Tjoff!" så känns det ändå som att det är långt kvar. Jag har stannat upp i viktökningen så det känns bättre i mina ben och fötter. Jag har börjat få det där riktiga suget nu med. Suget efter den underbara resan till ULLARED då man köper på sig nya nappflaskor, filtar, små nappar, speldosor och små skallror! ÅH! Om jag bara kunde! Jag trotsar snart vår fattigdom och tar kreditkortet och åker iallafall!! Men det löser ju bara problemet nu och ger mig ett större sen... Nä.... Vi får vänta på skatteåterbäringen och ta oss en tripp då kanske? Den som väntar på något gott, säger de ju... =)


Igår var jag iväg på tjejkväll hos kära Helén. Som vanligt blev det asgo mat och god efterrätt! Tusen tack alla tjejer för en supertrevlig kväll!


Idag vaknade jag kl 9.00! Helt fantastiskt att få sova ut! Och snällaste Gustav låg bredvid mig och lallade samtidigt som han rabblade upp alla nya ord han lärt sig på senaste tiden. Frukosten åt vi halv 10 sen var det bara att snabba på för att hinna allt innan det var dags att åka. Gustav som hade gått runt med sina "nuffar" (snuttefiltarna) i varsin hand hela morgonen hade lyckats gömma båda två så jag hittade dem verkligen inte. Och när jag frågade Gustav var nuffarna var så sa han bara: "Borta!" Så vi fick åka utan nuffe idag.


När jag hade lämnat Gustav på dagis och satte mig i bilen märkte jag att jag hade glömt min matlåda hemma. Typiskt! Och jag hann inte hämta den.... Som tur är har jag lite mat här på jobbet som svärmor kom förbi med igår. Så snällt! Roligt oxå att jag satte på mig mina solglasögon och först när jag tittar mig i spegeln märker att jag har tappat den ena glaset! Sjukt! Hur kan man inte märka det?! HAHA!


Verkar bli en fin dag idag med. Fantastiskt! Min förkylning känns bättre så det kanske blir en liten kvällspromenad ikväll med min lilla kära familj.





1 kommentar:

lisa sa...

så fin mage!